דעה על סדר היום |

מכתב מאזור התראה- דן 157

מדינה נכתב על ידי

אי אפשר בלי לצטט את מרואן מח'ול בימים האלה ב"פרשת משפחת עזה"- "על גל ההריסות המר הזה בעזה/ צמחה זרועו של ילד רך שנופפה/ לאל זה יומים/ אך השמיים נצטעפו/ בהשכירם למטוסים את מקומם הסמלי" (מתוך "ארץ הפסיפלורה העצובה"/ מרואן מח'ול. הוצ' קשב לשירה, מהדורה שנייה 2012).

מלחמת תודה-עה. מכתב צנוע מתושב תל אביבי, הוא נכתב באזור התראה פיקוד העורף דן 157 מספיק סמוך למילוט לחדר המדרגות, וכך נוסחו: "חברי הפלסטינים- ישראלים: אנא שכנעו את אחיכם העזתים כי אין מצב שחמאס יביס את צה"ל, בשום מקרה שהוא. לא תעבוד גם המלחמה הפסיכולוגית דמיקולו. זו השעה לקטוף את ההצעה המשודרגת שאבו מאזן- קרי- ישראל מציעים, כולל ההקלות המידיות בסגר ותכנית הבראה לרצועה. ואולי אפילו עוד איזה כמה צ'ופרים תמורת פירוז מפוקח של הטרור ההתקפי. איבדנו עד כה 32 חיילים צעירים מלאי פוטנציאל נכון לכרגע ונקווה שכך יוותר, נעדר/ חטוף אחד, אזרח ישראלי יפה, אזרח בדואי ומהגר עבודה. ואתם איבדתם פי יותר מעשרים. חשבון הדמים הזה לא ימנע מישראל לחתור למטרה- מיטוט יכולות הטרור. גאים בחמאס שלכם? סבבה, לא ענייננו בכלל (ודווקא אנחנו יכולים לחשוב על כמה קומפלימנטים לחלוק לאויב, אולי הוא אכזר, אבל לפחות עם מילה). אבל האם אתם רוצים באמת נמל תעופה, הסרת הסגר ונורמליזציה? שהמנהרות יהפכו לאתר תיירות ואטרקציית אקסטרים לתיירים שוודים מפוצצים? לא ראינו שהכסף הקטארי הועיל לכם עד כה.. הדרך ברורה להפסקת אש בונת אמון, ואף נעשה הכול בכדי לסייע בידיכם להפריח הביצה הזאת- מחוז הכיסופים המכאיב לכל מי שדם פלסטיני זורם בו". עד כאן נוסח המכתב.

ביעור המנהרות. צילום: דובר צה"ל

ביעור המנהרות. צילום: דובר צה"ל

להסיר מיד את ההינומה מהכלה. לא מעט פרשות הגיעו באיחור מאוד לא אופנתי לטיפולה המנומס של התקשורת הישראלית- מפרשת שלושת הנערים החטופים ועד פרשת החטוף/ נעדר אורון שאול, ותכנית הפיגוע ההמוני שהחמאס תכנן בראש השנה באמצעות המנהרות, כך עלה מחקירת החמסניקים שנתפסו בידי צה"ל. קודם לא אישוש ולא הכחשה, אחר כך הכחשה, אחר כך אישוש חלקי ולבסוף, להבדיל, מסירים לגמרי את ההינומה מ"הכלה". ואיפה האמינות? זה לא שיקול אסטרטגי כשבונים את מערך ההסברה? והגרוע מכל, האיחור הגדול מכולם בסיקור של התקשורת הישראלית, שתמיד תעדיף לעפעף בעיניה לחידושים הטכנולוגיים של צה"ל מאשר לרחשי השטח הבוערים- האינתיפאדה השלישית פורצת הלילה והיא בועטת מתמיד- 2 מפגינים פלסטינים הרוגים בקלנדיה נכון לעכשיו, שימוש בנשק חי משני הצדדים, שריפת תחנת משטרה בסמוך למסגד אל אקצה על ידי מפגינים ועוד אלו הם מסימניה לרגל יום שישי האחרון של צום הרמדאן, החל היום. קריסתה של ההסברה- מלחמת הפסיכולוגיה דמיקולו של החמאס, בדיוק כמו קריסת שרותי הבריאות, החשמל והמים בעזה, כנראה היא שהובילה להתלקחות הגדה, בקרב המאסף האחרון בסבב זה.

מחפשים את נקודת היציאה. בכל סוף מלחמה, מספרים הכלכלנים ובכללם שר האוצר, פריחה כלכלית צפויה וצמיחה, אגב כך גם בעזה המושכת אליה השקעות של לא מעט מיליארדי יורו ודולר, אך כמו תמיד בחוק המכולת של העולם הזה, גם עלות. נחמיה שטרסלר באולפן 2 דואג שלא יעבדו עליכם וקורא לדאוג לדחוס את המלחמה לשנת התקציב ולספרי החשבונות של 2014. השוק הפרטי גמיש, יתאושש מהרה ואף יפרח, גם הוא צופה. תג המחיר בלתי נמנע וכבר עכשיו החשבונית עומדת נכון להיום על כ- 4 מיליארד ₪ ללא תוספות ומע"מ. אפרופו מע"מ, שר האוצר ממשיך לחיות בסרט הזה שהוא מסובב את העולם על העיגול של המע"מ 0%, שגם עלותו נאמדת בכ- 4 מיליארד ₪- לשנה.

תמונת הניצחון. המו"לים של אלבומי הזיכרון לוחצים על לשכת רה"מ- ספק לנו תמונה נוסח הצנחנים בוכים בכותל, וכבר כתבתי בעבר שיום אחד נתעורר ונגלה שהרי ההריסות בעזה וחיילנו המתים, הכול היה בשביל תמונת הניצחון. גם אתם חייבים להודות שבשום תמונת "ניצחון" לא באמת נרגיש ממש טוב עם עצמנו, ובכלל אם לא תהיה מלחמה ש"מאחדת" אותנו (חוץ ממי שלא מסכים איתנו), נוותר להכנס אחד בשני באותה רמת הדציבלים של מלחמת הטוקבקים והקלאשים האלימים בהפגנות השמאל. בכל מקרה העדפתי לבחור את תמונת החייל המגיח מפיר המנהרה- צה"ל מבער את תעלות הקנאה התת קרקעיות. תמונות השבויים החמסניקים זה כבר ממש פורנו מלחמות.

שבויי החמאס בידי צה"ל. נלחמת על מקומה בפנתיאון תמונות הניצחון. צילום מסך חדשות ערוץ 2

שבויי החמאס בידי צה"ל. נלחמת על מקומה בפנתיאון תמונות הניצחון. צילום מסך חדשות ערוץ 2

צילומים: דובר צה"ל; צילום מסך חדשות 2

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס