ידיעה כתובה |

: התנגדות לבניית מאגר מים על בית קברות

חברה נכתב על ידי

כ-70 פעילים ואנשי דת יהודים, מוסלמים ונוצרים השתתפו בתחילת השבוע (26/8), בתפילה משותפת ובמפגש בין-דתי נגד כוונת המדינה וחברת מקורות להקים מאגר מים על אדמת בית העלמין בכפר הבדואי הלא-מוכר בנגב חאשם זאנה.
את האירוע יזם ארגון ״שומרי משפט״ – רבנים למען זכויות האדם. אבי דבוש, מנכ״ל הארגון, טען באירוע כי המדינה עלולה להביא לחילול כבוד המת, בנוסף על ההתעמרות והקשיים שהיא מערימה על הכפרים הבלתי מוכרים: "מאז קום המדינה לא היה דחוף לאיש לחבר את הכפר למאגרי מים, ואילו עתה באופן שרירותי המדינה באמצעות חברת מקורות נכנסת ברגל גסה לכפר ומאלצת את תושביו להסכים בכל תנאי להקמתו של מאגר המים הזה. הגענו לשם הערב כדי לעמוד יחד עם הכפר ותושביו, לשמיע קול אחר ולהציג פן אחר של יהדות, המכירה ומכבדת את בני הדתות השונות החיים בינינו, ומציעה חיים משותפים המושתתים על כבוד הדדי״.

בית העלמין בכפר הבדואי חאשם זאנה בנגב, משמש את תושביו מזה עשרות שנים, עוד בטרם הקמת המדינה, והקבורה בו נמשכה לסירוגין עד שנות התשעים. על-פי המסורת הבדואית, קבור בו הקדוש חאשם זאנה. בשנת 2017 העלתה לראשונה חברת מקורות את הדרישה להקים על שטחו מאגר מים, דבר שזכה להתנגדות נחרצת מצד התושבים, שלאחרונה הודיעו כי הם מתנגדים לתכנית להעתקת בית העלמין למיקום חלופי ועתרו לבג״צ נגד כוונותיה של מקורות.

באירוע השתתפו גם השיח׳ עטייה אלסלאם, יו"ר המועצה לכפרים הבלתי-מוכרים בנגב, גבריאלה זנדר, הפסטורית של אוגוסטה ויקטוריה בירושלים, האימם מוסא, הרבנית לאה שקדיאל, הרב פרופ׳ מיכאל מרמור, יו"ר שומרי משפט, קאיד אלעתמין, ראש הכפר חאשם זאנה, והרב נאוה חפץ.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס