ידיעה כתובה |

: תשובת המדינה ביחס לגאוטו החשוד בפשעי מלחמה

מדינה נכתב על ידי

מדוע שר הפנים, שכל כך רוצה לגרש מבקשי מקלט אפריקאים, שומר באדיקות על אזרחותו הישראלית של אדם, החשוד בפשעי מלחמה ושאזרחותו הישראלית הושגה במרמה? מה המדינה יודעת שהציבור אינו חשוף אליו?

היום (17/12/2018), הודיעה מדינת ישראל לבג"צ – כי אניבל תאודורו גאוטו (יוסף כרמל, תושב קריית ביאליק) – החשוד כמי שהיה שותף בדיקטטורה הצבאית בארגנטינה, שרצחה עשרות אלפי אזרחים וחקרה בעינויים ובאונס אלפים, ושצו אינטרפול הוצא נגדו – לא יוסגר לידי ארגנטינה ואזרחותו לא תישלל למרות שהמדינה מכירה בכך שאזרחותו התקבלה במירמה.
על הפרשה הכנו לפני מספר חודשים את הכתבה שכאן, וששווה מאוד לצפות בה:

ממחנה העינויים לה קאצ'ה לקריית ביאליק (לדף הכתבה »)(Available in English)

הוא חשוד כמי שהיה שותף בדיקטטורה הצבאית בארגנטינה, שרצחה עשרות אלפי אזרחים וחקרה באמצעות עינויים, אונס והתעללות אלפים נוספים. קוראים לו יוסף כרמל (שם בדוי), הוא עלה לישראל במרמה מתוקף חוק השבות, גר בקריית ביאליק ולמרות צו אינטרפול נגדו, מדינת ישראל לא פועלת להסגירו. הפרשה של אניבל תאודורו גאוטו. לתיעוד המלא של הכנס.
הופק ע"י: | עלה ב: 06/06/2018


שלמה סלוצקי, מי שחשף את הפרשה לראשונה מסר בתגובה להחלטת המדינה: "ממשלת ישראל החליטה שניתן לתת חסות לחשוד בפשעים נגד האנושות, גם כשנציגיה אומרים במפורש שהוא שנכנס לישראל וקיבל אזרחות במירמה. יש כנראה גורמים בישראל ובארגנטינה בעלי עניין במניעת הסגרתו של גאוטו. נמשיך להיאבק ואנו מצפים מבית המשפט להיות גדול בצדק."
במאי 2018 התקיים כנס בנושא בהשתתפות: עו"ד איתי מק (מגיש העתירה לבג"צ בנושא), ח"כ תמר זנדברג, ח"כ דב חנין, יעל וויס ריינד מאמנסטי, עו"ד אפרת ברגמן-ספיר מהוועד הציבורי נגד עינויים, הזמרת סילביה קיגל. הנחה – שלמה סלוצקי – חושף הפרשה. ניתן לצפות כאן בתיעוד הכנס:

להסגיר את גאוטו – הכנס (לדף הכתבה »)

אניבל גאוטו, מבוקש בארגנטינה ועל ידי האינטרפול בחשד לביצוע פשעים נגד האנושות. הוא מסתתר בישראל אליה נכנס במרמה. מדוע ממשלת ישראל מונעת את הסגרתו? מה יש למדינת ישראל להסתיר? שאלות אלו נידונו בכנס ציבורי שהתקיים ב-30 במאי 2018 בתל אביב, מספר ימים לפני תשובות הממשלה לבג"צ בנושא. בין הדוברים/ות: עו"ד איתי מק (מגיש העתירה לבג"צ בנושא), ח"כ תמר זנדברג, ח"כ דב חנין, יעל וויס ריינד מאמנסטי, עו"ד אפרת ברגמן-ספיר מהוועד הציבורי נגד עינויים, הזמרת סילביה קיגל. הנחה - שלמה סלוצקי - חושף הפרשה.
הופק ע"י: | עלה ב: 11/06/2018

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס