ידיעה כתובה |

: ביקורת נגד הופעת ברי סחרוף בהר חברון

מדינה נכתב על ידי

ברי סחרוף מתכנן להופיע במועצה האזורית הר חברון בסוף החודש (30/8/2018) ופעילי שמאל רבים מופתעים מאוד מהחלטתו וקוראים לו לבטל את ההופעה תחת האמירה שלא מעניקים בידור בשטחים כבושים.

עמוד פייסבוק הוקם בקריאה לברי סחרוף לבטל את ההופעה, עם ביקורת מאוד נוקשה בנושא: "ברי, אנחנו מניחים שהחלטת להופיע במועצה אזורית הר חברון בסוף החודש, פשוט כי אתה לא יודע. אתה לא יודע שהמועצה האזורית משתמשת בכספי ציבור כדי לספק תשתיות מלאות לחוות מעון ולעוד מאחזים בלתי חוקיים באזור. אתה לא יודע שהיא מעלימה עין כשתושבי המאחז הזה נוהגים באלימות תדירה עד כדי כך שחיילי צה"ל צריכים לשמור מפניהם על ילדים פלסטינים כשהם הולכים לבית ספר. אתה לא יודע שבשם הרצון להשתלט על האזור ולנקות אותו מפלסטינים, המדינה הרסה כבר שש פעמים את סוסיא הפלסטינית שנמצאת בתוך תחומי המועצה, גירשה שוב ושוב את תושביה, ומקפידה להשאיר אותם תמיד, גם ממש עכשיו, תחת סכנת הריסה, והכל כדי לבנות עוד ועוד התנחלויות ומאחזים… השירים שלך מדברים על חופש, והנה אתה הולך לשיר אותם בפני אוכלוסייה שבאופן אקטיבי ויום-יומי שוללת את החופש של אלפי בני ובנות אדם. וכל צליל שינוגן שם, כל מילה שתאמר, כל שקל שישולם לך, ללהקה שלך, לתאורן ולחברת הציוד אומרים דבר אחד: שזה נורמלי. עכשיו שאל את עצמך – האם זו אמירה שאתה מוכן לעמוד מאחוריה?"

בנוסף, נפתחה עצומה הקוראת לברי סחרוף לבוא לראות את מציאות הכיבוש, ממש לפני שהוא מחליט להופיע שם, ומתארים את המשמעות החמורה שיש להופעה שלו בהר חברון.

אחינועם ניני, זמרת ופעילת שמאל, הצטרפה לקריאה נגד הופעתו של סחרוף בהר חברון בישוב מיתרים. בראיון עם איילה חסון ברדיו 103 אמרה ניני "כל אחד צריך לפעול לפי מצפונו. לפי גישתי, במקום שנוי במחלוקת שעדיין לא נמצא בגבולותיה המוכרים של מדינת ישראל, ועדיין גרים בו מיליוני בני אדם משוללי זכויות, לעת עתה, זה לא המקום לבדר. אני בעד לנסוע לשטחים כדי לדבר, אך לבדר זה משהו אחר ומטעה." באותו הריאיון הצטרף ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי , ואמר כי אינו רואה את ההופעה כפסולה או בעייתית, והוסיף "מה הבעיה? אני לא מבין, הרי בהר חברון חיים תושבים, אזרחים של מדינת ישראל, שמקבלים שירותים ובין היתר שירותים של תרבות… זאת לא פליאה כל-כך גדולה".
יוחאי דמרי משיב גם לאתר "סרוגים": "התבטאויותיו השקריות של ארגון 'זזים' כלפי תושבי המועצה וכלפיי באופן אישי, כאילו אנחנו עסוקים בפעילות תג מחיר ובפעילות אלימה כלפי האוכלוסייה הערבית הן לשון הרע. נגמרו הימים בהם ארגוני השמאל הקיצוני מסית, משחיר ומפריח שקרים כלפי העידית שבאזרחי ישראל, זאת לאחר שהוכח שאותם ארגונים ממנים עבריין שפעל לרצח ערבים. באם לא יתנצלו – נגיש כנגדם תביעת דיבה".

ברי סחרוף נמנע לחלוטין מלהגיב, והאירוע אפילו אינו מופיע בלוח ההופעות בדף הפייסבוק שלו, כאילו ההופעה לא קיימת.

במקביל, הזמרים אהוד בנאי וישי ריבו מתכננים להופיע במופע משותף בבית אל ב-27 לחודש. דווקא הופעה זו לא גררה ביקורת רבה, אולי כרגע ברי סחרוף מושך את כל האש אליו. זו לא פעם ראשונה שאמנים ישראלים מופיעים בשטחים כבושים ונתקלים בביקורת ובקריאה להחרמת מופעיהם, בעבר גם הופנו ביקורות כלפי רמי קליינשטיין והופעתו בחברון בשנת 2014, ואילו אהוד בנאי הופיע בהתנחלות סוסיא בשנת 2013, כאשר במקביל התרחשה הפגנה בישוב סוסיא הפלסטיני.

אהוד בנאי בסוסיא – ההפגנה (לדף הכתבה »)

ביום ראשון (22-9-2013), התקיימה הופעה של אהוד בנאי בהתנחלות סוסיא שבדרום הר חברון. הסערה הציבורית סביב הופעתו בשטח כבוש, כדי לבדר את מתנחלי דרום הר חברון הסתיימה כדברי ערוץ 10 "ברגל ימין". הדיווח בשידור חי מסוסיא לא הותיר ספק - ניתן לסמן וי, ההופעה מתקיימת והסדר הציבורי שב על כנו. גם אנחנו היינו בסוסיא, הפלסטינית, שתושביה יצאו למחות נגד ההופעה.
הופק ע"י: | עלה ב: 24/09/2013

 
 

הוספת תגובה לכתבה

לכתבה זו 3 תגובות באתר

  1. זיו 25 באוגוסט, 2018  בשעה 9:10

    הייתי בהופעה של ברי סחרוף בזאפה ירושלים לא מזמן. בן אדם נטול פוליטיקה ונטו אמן. מה רע לאנשים כל כך עם זה שהוא בוחר להופיע איפה שהוא רוצה?

  2. דני 25 באוגוסט, 2018  בשעה 12:36

    אין קדושה בעיר כבושה

  3. רפי 26 באוגוסט, 2018  בשעה 10:19

    השמאל עלוב.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס