ידיעה כתובה |

: הריסת בית משפחה בבקעת הירדן

מדינה נכתב על ידי

בית משפחתו של אחאב אחמד באראגאת מאל-ג'יפטליק בגדה המערבית, נהרס בינואר על ידי צה"ל, והותיר מאחור שמונה ילדים חסרי בית. סולידריות עם בקעת הירדן אוספים תרומות על מנת לעזור למשפחה לבנות מחדש את חייהם ההרוסים.

אחמד ומשפחתו הם חקלאים הגרים בכפר הפלסטיני הקטן אל-ג'יפטליק בצפון בקעת הירדן, איזור הנמצא תחת כיבוש ישראלי מאז 1967. בקעת הירדן, המקום המיושב הכי נמוך בעולם, הוא שפלה פורייה בה מגדלים תבואה לאזור כולו. מפעל ההתנחלויות הותיר רק 5% מהשטח לאוכלוסייה הפלסטינית המקומית ופלסטינים שגרים בבקעת הירדן במשך דורות כעת צריכים להגיש בקשות להתרי בניה לכל דבר, בקשות אשר מסורבות אוטומטית.

משפחתו של אחמד חיה בבקעת הירדן עוד טרם 1967 וכל המשפחה גרה על חלקת אדמה קטנה במרחק מטרים ספורים מבסיס של צה"ל. אחמד הגיש מספר פעמים בקשה לבנות בית קטן למשפחתו הגדלה אך נענה בשלילה כל פעם. ב-24 בינואר, מוקדם בבוקר, שלושים חיילים ושני דחפורים הגיעו להרוס את המבנה הקטן. אחמד, לצערו, לא היה שם לראות את ביתו נהרס, כיוון שהיה בירדן לבקר את אשתו אשר חיה שם כפליטה.

אחמד אמר על ההריסה, "אנחנו ניצבים בפני עוד הריסה בכל רגע נתון. זה עצוב בשבילנו לחשוב על העתיד והעבר". מאז ההריסה, משפחתו של אחמד מתגוררת בשני מבני פלסטיק זמניים שנתרמו להם על ידי האיחוד האירופאי, אך הקרוואנים האלו אינם מספקים כמגורים למשפחה גדולה וזקוקים לשיפוץ שאחמד לא יכול להרשות לעצמו, עקב פציעה.

JVS מגייסים כספים כדי לבנות בית שוב לאחמד ומשפחתו. בטווח הקצר, התכנית היא לחבר את הקרוואנים לחשמל ומים ולשים שכבה של רצפת בטון. בטווח הארוך, הם מקווים לתמוך באחמד בבניה מחדש של בית משפחתו.

לתרומה לקמפיין

צפו בסדרת הכתבות שלנו – קולות מהבקעה – על הפרות זכויות אדם באיזור ג'יפטליק בבקעת הירדן:

פאטמה יוסף מסאעיד – קולות מהבקעה (לדף הכתבה »)(Available in Ehglish, Spanish)

פאטמה סיימה תואר בלימודי חוק ומשפט אסלאמי וחולמת להיות שופטת. בינתיים היא מספרת על הקשיים של סטודנטית בבקעת הירדן ללא גישה לאינטרנט ושאינה יכולה להגיע נקייה ללימודים, כאשר בחורף כל הדרכים אינן סלולות ומלאות בוץ. קולות מהבקעה - סדרת ראיונות עם פלסטינים ופלסטיניות על החיים בבקעת הירדן.
הופק ע"י: | עלה ב: 24/12/2017

עבד אל-סלאם בני עודה – קולות מהבקעה (לדף הכתבה »)(Available in Ehglish, Spanish)

עבד עומד על שרידי ביתו שנהרס ונזכר בחוויות המשפחתיות והזכרונות שנוצרו שם. קולות מהבקעה - סדרת ראיונות עם פלסטינים ופלסטיניות על החיים בבקעת הירדן.
הופק ע"י: | עלה ב: 20/12/2017

אימאן אבו סרור – קולות מהבקעה (לדף הכתבה »)(Available in Ehglish, Spanish)

אימאן מספרת איך אפילו פציעה פשוטה כמו רגל שבורה יכולה להסתבך כשהמרפאה הקרובה נמצאת במרחק 45 ק"מ של נסיעה בדרכים משובשות. קולות מהבקעה - סדרת ראיונות עם פלסטינים ופלסטיניות על החיים בבקעת הירדן.
הופק ע"י: | עלה ב: 03/01/2018

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס