ידיעה כתובה |

: יום הקהילה הגאה בכנסת

חברה נכתב על ידי

היום (שלישי, 20/2/18) מתקיים בכנסת יום הקהילה הגאה השלישי במספר, יום המוקדש לדיונים בנושא מודעות וקידום זכויות הקהילה בישראל. יום זה הינו שיתוף פעולה בין האגודה למען הלהט"ב בשיתוף השדולה הגאה בראשות חברות הכנסת מירב בן ארי, יעל גרמן, שרן השכל, מרב מיכאלי ומיכל רוזין. 

במסגרת היום מתקיימים דיונים רבים הנוגעים לקהילה הגאה בוועדות הכנסת השונות, כנס של השדולה הגאה, מפגשים פתוחים עם חברי כנסת ממפלגות שונות, דיון של השדולה למניעת אלימות ברשת ודיון במליאת הכנסת בנושא מצבה של הקהילה הגאה.

בועדה לקידום מעמד האשה, התקיים בשעות הבוקר דיון בנושא נשים טרנסג'נדריות והתנהלותן מול רשויות המדינה. נינה הלוי, פעילה למען זכויות טרנסג'נדרים: נראה שלמרות שאנחנו נמצאים בשינוי של המצב מול המשטרה, ההבנה שאנשים בזנות זכאים להגנה ככל אדם אחר וההבנה שיש לכבד את זהותו המגדרית של אדם לא חלחלה עדין למשטרה." עו"ד עידו קטרי, מטעם פרויקט גילה להעצמה טרנסית הוסיף כי: "אם מגיעה טרנסית לכלא עם חזות נשית היא נזרקת מיד לבידוד, והדרך לצאת משם היא דרך עתירת אסיר". נציגת שב"ס טענה כי קיים מסמך עקרונות בנושא והוא יועבר לארגוני הקהילה לבחינה.

דיון בועדה לקידום מעמד האשה, יום זכויות לקהילה הגאה.

מירי ספיר, עו"ס ארצית לסדרי דין: "ילדים שאחד מהוריהם שינה את מינו עוברים תהליך שלוקח זמן. יש אמירה מקצועית שלנו המשרד – אין להפלות הורה בגלל המגדר שלו, ואנחנו רוצים שדברים כאלו יגיעו אלינו. הפניות מגיעות אלינו ומטופלות". בתגובה לדבריה, אמרה תמר בן דוד מארגון מעברים כי: "קיים פער בין מה שאת אומרת למה שקורה בשטח. הבעיה קיימת. יכול להיות שיש הנחיות, יכול להיות שאנחנו בכיוון הנכון, אבל דרושה עוד מלא עבודה. בהקשר של הילד – הרבה פעמים ההורה השני מלמד שההורה הטרנס הוא סוטה, הוא שטן, וכו'". אבי סופר, פעיל בקהילה הגאה, אמר כי: "בשבילי זה ממש דז׳ה וו. זה אותם סיפורים כבר שלושים שנה. הם מדברים במילים יפות, אבל זה לא עובר וזה לא יעבור. זה לא מגיע למטה. אם את טרנסית בדימונה, זה לא יגיע לשם ואת תעברי גיהנום. מדובר פה על דיני נפשות. צריך לעבור בכל לשכה, לא להוציא חוזר מנכ"ל ולהמתין שלושים שנה. זה לא עובד. אני רוצה לראות פעולות בשטח, בלשכות בפריפריה. מה שאני אומר – אין לנו זמן, זה דיני נפשות."

ח"כ מרב מיכאלי: בהנהגה של מדינת ישראל יושבים היום אנשים שמתנגדים באופן אידיאולוגי, מעשי ואקטיבי, לתת שוויון זכויות לחברות וחברי הקהילה הגאה. והם עושות ועושים את זה בחקיקה, במשאבים, ואולי הדבר הכי נורא זה שהם עושות ועושים את זה באופן שבו הם מתבטאים. אם בארזים מתבטאים בצורה מחפירה, אז ברור שאחר כך אזובי הקיר למיניהם מרשים לעצמם להתנהג בצורה אלימה. היום יותר מתמיד, הקהילה צריכה להבין שזה מאבק פוליטי. זה מאבק על עמדות הכוח שבהן נקבעים החוקים ובהם מחולקים המשאבים.

צפו בסיקור יום זכויות הקהילה בכנסת בשנה שעברה: 

גאווה בכנסת (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

הכנסת ציינה את יום זכויות הקהילה הגאה, זו השנה השניה. ועדות רבות התקיימו, וחברות וחברי כנסת דנו יחד עם נציגי ארגוני הקהילה ובני נוער להט"בים על נושאים הנמצאים על סדר יומה של הקהילה. עם זאת, באותו השבוע נפלו מספר הצעות חוק הנוגעות לקהילה, אז האם הכנסת תצליח לקדם שוויון זכויות עבור הקהילה?
הופק ע"י: | עלה ב: 23/02/2017

  כתבות ווידאו שחבל לפספס