ידיעה כתובה |

: סוגרים את בית המטבחיים בחיפה

סביבה נכתב על ידי

לפני כשבועיים עתרו עמותות "תנו לחיות לחיות" ו"אנונימוס" לבג"צ לסגור את בית המטבחיים "בקרנה" שבחיפה, המשחטה השלישית בגודלה בישראל. בנוסף ביקשו העותרים ליישם את החלטת משרד החקלאות להתקין מצלמות פיקוח בבתי מטבחיים ומשחטות, אשר ישדרו למוקד בקרה ארצי.

העתירה הוגשה בעקבות תיעוד וידאו שהגיע לידי עמותת אנונימוס שחשף את ההתנהלות השגרתית במקום, החל מהאכזריות בה מושלכות החיות מהמשאיות בהגעתן לבית המטבחיים – הפרות והעגלים נפרקים מהן במכות במוטות עץ ובזרנוקי מים, וכלה ברגע בו בעלי החיים נתלים ממסוע עילי, גוססים אך עודם בהכרה, בדרך לעיבוד בשרם.

הפגנה במקום הרצח (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

כשלוש מאות פעילי ופעילות זכויות בעלי חיים הפגינו ביום שני ה-26.1.2015, מול משחטת הוד חפר. המפגינים והמפגינות הגיעו אל מול המשחטה בכדי בלשונם: "להבהיר למתפרנסים מהרציחות שאנחנו לא מתכוונים לתת לאסון התרנגולים להמשיך. אנחנו כבר לא קומץ. אנחנו כמות נכבדה של אזרחים במדינה הזו שלא מוכנים להיות שותפים שבשתיקה ולא מוכנים יותר לעמוד על הדם. בשנת 2015 לא יתכן שתינוקות חסרי ישע יימחצו ויישחטו ודמם יציף את קירות המשחטה ואזרחים שיודעים ישתקו. שתיקה היא שותפות לפשע."
הופק ע"י: | עלה ב: 29/01/2015

העתירה עומדת על כך שמערכת הפיקוח של השירותים הווטרינרים על משחטות ובתי מטבחיים סובלת מחוסר תפקודיות. במקרה של בית המטבחיים בחיפה, זיהו השירותים הווטרינרים כבר לפני שנתיים ויותר חלק ניכר מהעבירות שנחשפו כעת – אולם הדברים לא תוקנו. על הכשל העמוק במערך הפיקוח מעידה גם העובדה ששוב ושוב מתגלות שיטות עבודה עברייניות בבתי מטבחיים ומשחטות.

לחתימה על העצומה הקוראת לשר החקלאות לסגור את בית המטבחיים בחיפה.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס