ידיעה כתובה |

: תחילת הסוף של הכיבוש?

מדינה נכתב על ידי

הנציב העליון לזכויות האדם של האו"ם שלח מכתבים לכ-150 חברות בישראל ובעולם, והזהיר אותם כי ייתכן שיוספו לרשימה של חברות הפועלות בהתנחלויות הישראליות הלא חוקיות בגדה המערבית הכבושה, כולל מזרח ירושלים.

המכתבים הזכירו לחברות אלה כי פעילותן ביישובים ישראליים בלתי חוקיים ובהתנחלויות הישראליות הבלתי חוקיות, מהווה הפרה של המשפט הבינלאומי ושל החלטות האו"ם. לדברי בכירים ישראלים, חלק מהחברות כבר הגיבו לנציב האו"ם לזכויות האדם והצהירו כי החליטו שלא יחדשו את החוזים או יחתמו על חוזים חדשים בישראל. "זה יכול להפוך לכדור שלג", אמר בדאגה בכיר ממשל ישראלי.

מבין 150 החברות, ישנן חברות אמריקאיות (ביניהן Caterpillar, Priceline.com, TripAdvisor ו-Airbnb), וחברות ממדינות כגון גרמניה, דרום קוריאה ונורבגיה. החצי הנותר הן חברות ישראליות, כולל ענקית התרופות טבע, חברת הטלקום הלאומית בזק, חברת האוטובוסים אגד, חברת המים הלאומית "מקורות", שני הבנקים הגדולים בישראל בנק הפועלים ולאומי, חברת אלביט מערכות, קוקה קולה, אפריקה ישראל, אי די בי ונטפים.

צפו בכתבה "נופש בשטחים עם Airbnb":  

נופש בשטחים עם Airbnb (לדף הכתבה »)(Available in English, French)

איך משווקים תושבי ההתנחלויות יחידות דיור דרך airbnb לשוכרים פוטנציאליים מחו"ל? יצאנו לנסות ולהשכיר דירה לדוד שגר בקנדה. מה ענו המשכירים ומה הפלסטינים השכנים, מה תגובת מנכ"ל airbnb ומה תושבים פלסטינים אומרים לו בתגובה.
הופק ע"י: | עלה ב: 04/05/2016

עומר ברגותי, ממקימי תנועת ה- BDS, אמר: "לאחר עשרות שנים של נישול פלסטיני וכיבוש צבאי ישראלי, האו"ם לראשונה נוקט בצעד קונקרטי ומעשי להבטחת האחריות על הפרות ישראליות מתמשכות של זכויות האדם של הפלסטינים. הפלסטינים מקדמים בברכה את הצעד הזה. אנו מקווים שמועצת זכויות האדם של האו"ם תעמוד איתנה ותפרסם את רשימת החברות המלאות שלה, הפועלות באופן בלתי חוקי, על אדמות פלסטיניות גנובות, או על התנחלויות ישראליות, ותפתח רשימה זו כפי שנקבעה על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם במרס 2016. ייתכן שיהיה זה שאפתני מדי לצפות שההחלטה האמיצה של האו"ם תוציא את ישראל מהשטחים הכבושים. אולם, אם יבוצע כראוי, מאגר מידע זה של חברות ישראליות השותפות לחלק מהפרות זכויות האדם של ישראל, עשוי להצביע על תחילת הסוף של הכיבוש הלא חוקי של ישראל."

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס