ידיעה כתובה |

: היום ההומנינטרי העולמי

מדינה נכתב על ידי

בסוף השבוע צויין היום ההומניטרי העולמי, אירוע שנתי שאותו הקדישה העצרת הכללית של האו"ם להעלאת המודעות הציבורית למיליוני בני האדם המסכנים את חייהם בכדי לספק מזון, מים וסוגי סיוע אחרים לבני אדם הנזקקים להם נואשות בשל סכסוכים, אסונות טבע ומקרי חירום אחרים. השנה, האו"ם והארגונים השותפים לו חוזרים ומאששים יחדיו כי אזרחים הנלכדים בסכסוך אינם מטרה ותובעים פעולה עולמית שתגן עליהם.

בשטח הפלסטיני הכבוש, עובדי סיוע המשרתים במסגרת 13 סוכנויות של האו"ם, 80 ארגונים חברים בארגון הגג של סוכנויות הפיתוח הבינלאומיות AIDA, וארגונים מקומיים רבים מושיטים מדי יום סיוע חיוני, לעתים תוך סיכון משמעותי לעצמם. ב-2016 סיפקו צוותי הסיוע מזון ל-1.6 מיליון פלסטינים, סיוע במחסה ליותר מ-150,000 בני אדם, שירותי חירום בתחומי המים, התברואה וההיגיינה ליותר מחצי מיליון בני אדם, ושירותי חירום בתחום הבריאות ליותר מ-1.2 מיליון בני אדם. השנה הכוונה היא לסייע ל-1.6 מיליון פלסטינים – שרבים מהם זקוקים להגנה מפני הפרות של המשפט הבינלאומי, או לגישה טובה יותר לשירותים בסיסיים, או כאלה שאסטרטגיות ההתמודדות שלהם הידלדלו אחרי שנים כה רבות של אי-ודאות וחוסר ביטחון.

השנה, ביום ההומניטרי העולמי, האו"ם מצדיע לעבודתם הבלתי נלאית של עובדי סיוע הומניטרי בשטח הפלסטיני הכבוש ומעבר לו, בחזרה על הקריאה העולמית של מזכ"ל האו"ם, למען כיבוד רב יותר של המשפט ההומניטרי הבינלאומי ומשפט זכויות האדם הבינלאומי, ולהגנה על אזרחים.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס