ידיעה כתובה |

: סולידריות עם המשלוחים החיים

סביבה נכתב על ידי

פעילים למען בעלי חיים יקיימו בטיילת אשדוד מיצג ייחודי במהלכו ייכלאו במתקן המדמה משאית הובלת בעלי חיים במשך 24 שעות ביממה למשך שבוע שלם. המיצג מוחה נגד המשלוחים החיים של עגלים וטלאים מאוסטרליה ואירופה לפיטום ושחיטה בישראל, ויתקיים החל מיום שישי 18.8, ועד ליום חמישי 24.8.

פעילים מעמותות אנונימוס לזכויות בעלי חיים ותנו לחיות לחיות יקיימו מיצג ייחודי במסגרתו ייכלאו במשמרות בתוך מתקן המדמה משאית הובלת בעלי חיים במשך 24 שעות ביממה למשך שבוע שלם, מיום שישי 18.8.17 ועד ליום חמישי 24.8.17, במחאה על המשלוחים החיים של עגלים וטלאים מאוסטרליה ואירופה לפיטום ושחיטה בישראל. המיצג יתקיים על טיילת אשדוד, כשברקע נמצא נמל אשדוד, אחד משלושת הנמלים בהן פורקות אוניות המשלוחים החיים את בעלי החיים לאחר המסע הקשה בים, ובו הם מועמסים על משאיות הובלה דחוסות. לפרטי אירוע המחאה.

צפו במייצג שקיימו פעילים ופעילות בנושא המשלוחים החיים:

מה עובר על עגלים במשלוחים החיים? (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

מאות אלפי בעלי חיים מובלים לישראל במסעות מייסרים מאוסטרליה ומאירופה, בתנאים של זוהמה וצפיפות. הם חווים אלימות קשה בזמן הפריקה ורבים מהם חולים ומתים במהלך המסע. מיצג שערכו פעילים הפגיש את הציבור עם סבלם של בעלי החיים במהלך "המשלוחים החיים" לישראל.
הופק ע"י: | עלה ב: 08/02/2017

 המיצג מתקיים זמן קצר לאחר שהעמותות רשמו ניצחון ביניים בעתירתן לבג"ץ נגד המשלוחים החיים: ביום 27.7.17 נתן בית המשפט העליון צו על תנאי בעתירת אנונימוס ותנו לחיות לחיות, המבקשות לאסור על המשלוחים החיים. בעתירה, ביקשו העמותות מבית המשפט העליון כי ייתן צו על תנאי המורה למשרד החקלאות לנמק מדוע לא יחדל מלתת רישיונות ליבוא בעלי-חיים המיועדים לשחיטה. העמותות אף רשמו הצלחה בפעילותן מול הוועדה המייעצת לממשלה לעניין צער בעלי חיים, אשר התכנסה ביום 18.7.17 וקבעה אמירה עקרונית לפיה "הוועדה סבורה שההובלות הבינלאומיות של בעלי-חיים כרוכות מעצם הווייתן בפגיעה ברווחת בעלי-חיים". לקראת הדיון בוועדה, הוציא השר גלעד ארדן מכתב בו הביע את עמדתו הנחרצת המתנגדת למשלוחים החיים.

מהעמותות אנונימוס לזכויות בעלי-חיים ותנו לחיות לחיות נמסר: "בחרנו לעמוד בהזדהות עם העגלים והטלאים במשך שבוע, פרק הזמן בו אורך המסע ממדינות אירופה לנמל אשדוד. יותר ויותר ישראלים בוחרים להפסיק לקנות בשר ולא לקחת חלק בהתעללות בבעלי חיים, אבל אפילו מי שעדיין אוכלים בשר מתנגדים להובלת בעלי-חיים מהקצה השני של העולם, על פני יבשות וימים, מתבוססים בהפרשותיהם באוניה צפופה ומיטלטלת. היום כבר ברור לכל שכמו פיטום האווזים, גם המשלוחים החיים ייפסקו, השאלה היחידה היא כמה בעלי חיים עוד ייאלצו לעבור את התופת הזו עד אז".

דמיינתם פעם עולם בו בשביל לאכול המבורגר פרה לא צריכה להישחט? צפו בכתבה על האנשים שמנסים להפוך את הדמיון למציאות: 

לאכול אותן מבלי להרוג אותן (לדף הכתבה »)

תארו לעצמכם עולם, שבו אנו אוכלים המבורגר מבלי להרוג את הפרה, או מכינים מספר רב של שניצלים מתרנגולת אחת בלבד. בעולם כזה לא יהיה סבל מיותר לבעלי החיים, ונוכל לצמצם נזקים סביבתיים רבים. פיתוחים מדעיים חדשים בעשור האחרון הביאו מדענים ליצירת בשר מתרבית של תא שנלקח מחיה. במילים מדעיות: בשר מתורבת.
הופק ע"י: | עלה ב: 06/07/2016

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס