ידיעה כתובה |

: מנסים למחוק את נוכחות הפלסטינים מחברון

מדינה נכתב על ידי

רבנים למען זכויות אדם עתרו לבג"צ: "השילוט שהציבו מתנחלים ברחוב שוהדא מוחק את הנוכחות הפלסטינית מחברון".

רבנים למען זכויות אדם ופלסטינים תושבי חברון הגישו עתירה לבג"צ בדרישה להסיר או להחליף את השילוט שהציב 'ועד מחדשי היישוב היהודי בחברון' בכל רחוב שוהדא, כולל על בתים וחנויות בבעלות פלסטינית. הם דורשים מבית המשפט צו על תנאי אשר יורה למשיבים, מפקדת כוחות צה"ל בגדה המערבית והמינהל האזרחי בגדה המערבית, לאפשר הצבת שלטים נוספים ברחוב השוהדא ו/או להסיר את השילוט הבלתי חוקי שהוצב שם. לטענת העותרים השילוט מוחק את הזהות הפלסטינית מהעיר ומנסה להחליפה בנרטיב קיצוני, הדוחק החוצה מהעיר את כלל העם היהודי.
רחוב שוהדא בחברון היה רחוב שוקק חיים עם שוק ירקות ופירות עשיר, היום הרחוב אינו פתוח עבור תושבים פלסטינים. בשנים האחרונות מתקיימת הפגנה בדרישה לפתוח את רחוב שוהדא ולהוציא את ההתנחלויות מחברון, הרחוב מזוהה עם המאבק הפלסטיני בחברון ולכן הצבת השלטים ברחוב הזה הוא מעשה המוחק את ההיסטוריה הפלסטינית שלו, כמו גם את המאבק ומנסה לנרמל מציאות חיים יהודית עם שמות רחובות כמו חלקת חב"ד, מנוחת רחל וחלקת הרבנים. צפו בהפגנה שהתקיימה ברחוב שוהדא בשנה האחרונה: 

לפתוח את השוהדא, לסגור את ההתנחלות (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

לציון 23 שנים לטבח שביצע ברוך גולדשטיין, התקיימה הפגנה בחברון בדרישה לפתוח את רחוב השוהדא ולהוציא את ההתנחלות מלב העיר. לילה לפני ההפגנה, חיילים נשלחו לאיים על שני פעילים פלסטינים.
הופק ע"י: | עלה ב: 26/02/2017

 כך נכתב בעתירה: "באופן שיטתי, ומתוך כוונת מכוון, מוחק "ועד מחדשי היישוב היהודי בחברון" את הזהות התרבותית הפלסטינית מרחוב השוהדא בחברון, ומחליף אותה בנרטיב המתואם לעמדתם של החברים בו. זאת תוך ניצול המציאות הכואבת שבה רוב רובה של האוכולוסיה הפלסטינית ברחוב ברחה מבתיה בשל ההגבלות החמורות שהוטלו עליהם על ידי כוחות הבטחון הישראלים."

שילוט ברחוב השוהדא. צילום: רבנים למען זכויות האדם.

עוד כותב בעתירה עו"ד יאיר נהוראי, מנהל המחלקה המשפטית של רבנים למען זכויות האדם: "בעוד המשיבים אינם מתירים לעותרים להכנס לרחוב ולעשות שינויים במרחב הציבורי, הרי שבחסות המשיבים עושה 'ועד מחדשי היישוב היהודי בחברון' בשטח הציבורי כבשלו, מוחק את הזהות הפלסטנית, ומכתיב נרטיב פנימי פרטי וזאת מבלי ליתן דין וחשבון, ומבלי לבקש רשות והיתר כדין."
עיסא עמרו, מייסד ויו"ר ארגון "צעירים נגד התנחלויות" ותושב העיר חברון: "המתנחלים מנסים להשתמש בשלטים כדי לשנות את השילוט בחברון, למחוק את ההיסטוריה הפלסטינית ולהעמיד פנים שאנחנו לא קיימים. השם של השכונה שבה נולדתי שונה מהשם הערבי באב אל חאן, לשם בעברית: עמק חברון. המטרה של כל זה היא ללחוץ על משפחות פלסטיניות לעזוב את הבתים שלהם וכדי לגרום לזה להיראות כאילו חברון היא חלק מישראל."

צילום: רבנים למען זכויות האדם.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס