ידיעה כתובה |

: קריאה להתעדכנות משרד החינוך

חברה נכתב על ידי

כיצד מתמודדת מערכת החינוך עם קיום יחסי מין בין תלמידים? לאחרונה פנתה האגודה לזכויות האזרח למנכ"ל משרד החינוך וביקשה שיתוקן לאלתר חוזר המנכ"ל בנושא.

17 שנים חלפו מאז תוקן חוק העונשין, והשווה את גיל ההסכמה ליחסי מין אנאליים ואוראליים בין קטינים לזה של סקס הטרוסקסואלי, אבל במשרד החינוך שכחו להתעדכן. חוזר המנכ"ל בנושא, שהוצא בשנת 1999, קובע שיחסי מין אוראליים ואנאליים בין קטינים, גם כאלה המתבצעים בהסכמה, אסורים על פי החוק, וכי כל מידע עליהם חב בחובת דיווח מיידית להנהלת בית הספר ולפקידי הסעד לחוק הנוער. כך נאמר אף ליועצות חינוכיות שעברו במהלך חודש מאי השתלמות בנושא.

זוגות גאים ביום זכויות הקהילה הגאה בכנסת. (צילום: מיכל בר)

בפניית האגודה נכתב על ידי עו"ד טל חסין כי "תמוה בעינינו כיצד נושא כה רגיש, הנוגע בליבת ההתפתחות, ההתבגרות והזהות של בנות ובני נוער, הוזנח במשרד החינוך קרוב לשני עשורים, וכיצד דורות על דורות של יועצות ויועצים חינוכיים המשיכו וממשיכים להתחנך על תפיסה שגויה והרסנית". האגודה חתמה בתקווה כי יועצות מוסדות החינוך והנהלותיהם אינם נוהגים על פי ההנחיות הפסולות והמטעות, וכי שום נערה ונער לא נקראו לבירור אצל פקידת הסעד לפי חוק הנוער או לחוקר נוער בשל דפוס יחסי המין שקיימו ובשל נטיותיהם המיניות. אולם בהעדר הנחיות חדשות, וכל עוד ממשיך המשרד בהכשרת יועצים שגויה, נתון הנושא לתפיסת עולמם ונטיית לבם של אנשי הצוות החינוכי, ולכך יש פוטנציאל הרסני: העברת מסר לבני נוער כי סקס שאינו הטרוסקסואלי אינו נורמטיבי, וכי רצונם לקיים דפוסי מין אחרים הוא פסול ואסור.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס