ידיעה כתובה |

: פעילים בירושלים התנגדו יחד למצעד הדגלים

מדינה נכתב על ידי

עשרות פעילים נגד הכיבוש, ירושלמים, ויהודים אמריקאים התנגדו יחד למצעד הדגלים המציין 50 שנה לכיבוש ירושלים. הפעילים התאחדו בנסיון למנוע את ה"טיהור" של מזרח ירושלים לפני מצעד הדגלים. לפחות ארבעה נעצרו ועוד עשרות הוכו. חלק נזקקו לטיפול רפואי. 

יותר מ-50 פעילים יהודים נגד הכיבוש מסביב לעולם הצטרפו לפעילים ירושלמים היום (יום רביעי, 24/5/2017) בהתנגדות לא אלימה למצעד "ריקוד הדגלים" השנתי, אירוע אלים החוגג את הכיבוש הישראלי של מזרח ירושלים לאחר מלחמת 67. במהלך המחאה 25 פעילים, רובם מארה"ב וישראל, סרבו לאפשר למשטרה לסגור עסקים פלסטינים במזרח ירושלים. 

ההפגנה החלה בשעות הצהריים המוקדמים, כשעשרות יהודים הגיעו לתמוך בסוחרי העיר העתיקה, מתוך ידיעה שרק שעות ספורות מאוחר יותר עסקיהם יסגרו באלימות על ידי העירייה והמשטרה, כדי לאפשר למצעד הדגלים להתקיים. בימים לפני המצעד יותר מ-50 בעלי עסקים במערב ירושלים הביעו סולידריות עם הסוחרים הפלסטינים, חתמו על עצומה ותלו שלטים בחזיתות החנויות שלהם במחאה על הפגיעה בפרנסת הפלסטינים.

מצעד הדגלים השנה היה סמלי וגדול במיוחד. בציון 50 שנים לכיבוש ורק יום אחד אחרי ביקורו של נשיא ארה"ב טראמפ. הפעילים, שותפים בפרי ג'רוזלם, IfNotNow ו-s LeftAll That, ארגונים שונים הנאבקים בכיבוש בארץ ובעולם, כחלק מתנועה הולכת וגדלה של יהודים המתנגדים לכיבוש. הפעילים עמדו עם שלט שקורא "די לכיבוש" בעברית, אנגלית וערבית, שנחטף מידיהם בזמן שהמשטרה פיזרה אותם באלימות. 

טליה קרוויץ, פעילה ב-IfNotNow שחיה בניו יורק: "לאורך 50 השנים האחרונות, הכיבוש הישראלי של השטחים נהיה יותר ויותר קשה, הופך את החיים היומיומיים של פלסטינים לקשים יותר ויותר. היום פעלנו כדי לקרוא לקהילות שלנו בבית להתנער מהשאננות ולהצטרף ליהודים סביב העולם שקוראים לסוף לכיבוש."

הביטוי ירושלים "מאוחדת" מסתיר את הדיכוי הפוליטי הכלכלי והדתי שממנו סובלים כ37 אחוז מאוכלוסיית העיר. אורי עגנון, פעיל ירושלמי: "כבר חמישים שנה שפלסטינים בירושלים חיים תחת שלטון דכאני, ומערכת חוק לא שיוויונית. אשליית ה"איחוד" ביום ירושלים היא נסיון נוסף להעלים את הפלסטינים החיים פה, וי שנאלץ לשלם עליה הם הפלסטינים עצמם – במחיר של חופש התנועה והפרנסה שלהם.

מאוחדת? (לדף הכתבה »)

חמישים שנה אחרי כיבוש ירושלים המזרחית וסיפוחה, תושביה הפלסטינים ממשיכים לסבול מעוני, מתשתיות ירודות ומדיכוי.
הופק ע"י: | עלה ב: 24/05/2017

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס