ידיעה כתובה |

: טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני 2017

מדינה נכתב על ידי

אמש, ה-30/04/2017, התקיים טקס יום הזיכרון הישראלי ופלסטיני, הנערך מזה 12 שנים, בו לוקחות חלק בני ובנות משפחות שכולות הן ישראליות והן פלסטיניות. השנה מספר הנוכחים הגיע לשיא על אף שנמנעה כניסתם של הפלסטינים לטקס בתל אביב.
לטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני בתל אביב הגיעו כ-4,000 איש. בשל החלטת שר הביטחון ליברמן, הפלסטינים לא יכלו לנכוח באירוע מכיוון שנשללו מהם אישורי הכניסה, כדי להתגבר על הקושי נערך טקס במקביל בבית ג'אלה שבו שודר הטקס בתל אביב. הנואמים הפלסטינים שלא יכלו להגיע לטקס צולמו בוידאו נואמים את הנאומים שלהם. הקרנות פומביות של האירוע התקיימו ברחבי ארצות הברית ואירופה בהשתתפות מאות בני אדם.
צפו בקולות משתתפי/ות האירוע בבית ג'אלה: 

טקס יום הזיכרון בבית ג'אלה (לדף הכתבה »)(Available in English, Spanish)

מאות פלסטינים ששר הביטחון מנע את כניסתם לישראל השתתפו בטקס יום זיכרון משותף בבית ג'אלה. באירוע נערך דיון על חשיבותו של יום הזיכרון בחברה הישראלית והוקרן בשידור ישיר הטקס מתל אביב. Spanish subtitles.
הופק ע"י: | עלה ב: 01/05/2017

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, ח"כ מיכל רוזין וח"כ עיסאוי פריג': "הותקפנו, בקריאות גנאי ויריקות, על ידי חבורת בריונים של הימין הקיצוני שהתעטפו בדגלי ישראל. זה היה מופע מזעזע של ביזוי יום הזיכרון ודגל ישראל ומזל שגדרות חצצו בינינו לבין שלוחי הרסן. אל מול קריאות אלו ניצבנו, יחד עם 4,000 משתתפים ומשתתפות, בטקס מרהיב של תקווה, אחדות ושלום".

ח"כ מיכל רוזין, עיסאווי פריג' וזהבה גלאון בטקס. צילום: יואב שפירא

ח"כ דב חנין אמר: "צר לי על העשרות שהפגינו בחוץ נגד הטקס. הם לא מבינים כמה חשוב המאמץ הזה לתרגם את הכאב שבאובדן ובשכול למאמץ משותף לבנות כאן עתיד אחר לשני העמים. עתיד של שלום".
בטקס הופיעו הזמר ערן צור, הזמרות אחינועם ניני ומירה עווד, הסופר והעיתונאי אליעזר יערי, המוזיקאית והמלחינה יעל דקלבאום ומרים טוקאן, אשר ביצעו את השיר 'תפילת האמהות' של דקלבאום, שיר שהפך להמנונה של תנועת 'נשים עושות שלום'. צפו בביצוע מהטקס בשנה שעברה של השיר "תפילת האמהות" של סרנדוס אליביזאטוס בתרגום של צרויה להב: 

תפילת האמהות (לדף הכתבה »)

מקהלת ראנא, דנה ברגר, סיהראב אבו לסאן, שילה פרבר - בטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני המשותף, שהתקיים בת"א ביום שלישי 10 במאי 2016. הטקס הופק ע"י תנועת לוחמים לשלום בשיתוף פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני למען שלום ופיוס.
הופק ע"י: | עלה ב: 11/05/2016

מיטל עופר מירושלים, חברת פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני ששכלה את אביה אמרה בטקס: "זהו יום מאוד קשה עבורי. מחר נעלה לבית הקברות בקריית שאול לפקוד את קברו של (דודי) במבי ולאחר מכן ניסע לכפר ויתקין לפקוד את קברו של אבי. למראה הקברים הללו אני רוצה להבטיח לילדיי עתיד במקום הזה עתיד של חיים טובים, של חיים משותפים, אני רוצה לתת להם תקווה – לא כסיסמה, אלא כדבר אמיתי".
מריאן סעדה מבית לחם ששכלה את אחותה כריסטין סעדה בת ה-12, שנהרגה  מירי חיילי צה"ל לא קיבלה אישור להגיע השתתף בטקס ונאומה הוקרן בווידאו. מריאן אמרה בנאומה: "הכאב והאבדן חד הם, ללא קשר לסיבות השונות. המטרה הינה אצילה, היא מתבטאת בעצירת נהרות הדם הנשפך משני הצדדים וחיפוש אחר דרך להחזרת החירות, הכבוד והשוויון והתקווה לבני שני העמים." היא וסיאם נווארה, אביו של נדים נווארה שנהרג מירי שוטר מג"ב, הדובר הפלסטיני הנוסף שלא הורשה להשתתף בטקס, נכחו באירוע המשותף בבית ג'אלה.

מריאן סעדה, סיאם נווארה וחולוד אבו רעייה בבית ג'אלה. צילום: רמי בן ארי

לצפייה בטקס המלא:

 

הצטרפו אלינו כעת בשידור חי לטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני 2017.
אנו מזמינים אתכם לשתף את השידור ולהגיב במהלכו.
انضموا إلينا الان في بث مباشر لنقل مراسم يوم الذكرى الفلسطيني – الاسرائيلي 2017.
ندعوكم لمتابعة البث والتعليق عليه مباشرة.

Posted by ‎פורום המשפחות השכולות Parents Circle Families Forum منتدى العائلات الثكلى‎ on Sunday, April 30, 2017

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס