ידיעה כתובה |

: מצעד האקלים העולמי: טראמפ סכנה לסביבה

סביבה נכתב על ידי

יום כדור הארץ מלווה השנה במחאות בוושינגטון וברחבי העולם נגד מדיניות טראמפ. ישראל מצטרפת למחאה בצעדה לעבר שגרירות ארה"ב בקריאה 'טראמפ סכנה לסביבה'. 

הסכם פריז הוא הסכם המכיר בהתחממות הגלובלית ובדרישה להפחית את פליטות גזי החממה כתוצאה מפעילות האדם. ההסכם נחתם על ידי 196 מדינות, ביניהן גם ישראל. בקמפיין הבחירות שלוהתבטא טראמפ נגד הסכם פריז והיום הוא מנסה לסגת מהתחייבויות הממשל בהסכם.

בתור מעצמה חזקה, ארה"ב משפיעה על העולם כולו – אם טראמפ ייסוג מההסכם, הפגיעה בסביבה תגבר וגם מדינות אחרות בעולם יסגו מן ההסכם שנועד להגן עלינו. המשבר האקולוגי הוא לא עניין של מה בכך, השפעות האקלים מורגשות גם כאן בישראל: שריפות ענק בכרמל ובירושלים, שטפונות, בצורת קשה ואי יציבות במזרח התיכון. 2016 הייתה השנה החמה ביותר ב-137 שנים של מדידות, והשנה השלישית ברציפות ששוברת את שיא החום. לכן החליט ארגון מגמה ירוקה לערוך את מצעד האקלים העולמי בישראל.

מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה: "מדיניות ההכחשה של נשיא ארה"ב למשבר האקלים העולמי היא מקרה קלאסי של טיפש הזורק אבן לבאר ומשאיר לדורות של חכמים לנסות להוציא אותה. למעלה מ 95% ממדעני האקלים בעולם טוענים כי משבר האקלים קיים והוא תוצאה ישירה של מאות שנות תיעוש ושריפת פחם ודלקים פוסיליים.  עצוב לראות את הבורות וחוסר האחריות שמפגין נשיאה של המעצמה המזהמת ביותר בעולם כנגד הסכנה הגדולה והמוחשית ביותר אתה מתמודדת האנושות כיום. טראמפ מדרדר את ארה"ב ואת האנושות כולה אל מחוזות חשוכים ואפלים. אנחנו הדור היחיד שעוד יכול לעצור את הקטסטרופה שכבר מתרחשת בחלקים גדולים של העולם. אין לנו את הפריבילגיה לבזבז זמן יקר ערך על פייק ניוז ושקרים גסים. טראמפ יכול להכריז על עצמו כידיד ישראל אך עבורנו הוא לא ידיד ולא מנהיג העולם החופשי אלא ידידם של טייקוני הגז והנפט שממשיכים לזהם את כדור הארץ ולצבור את הונם תוך כדי פגיעה בחייהם ובריאותם של מיליארדי תושבי כדור הארץ. רוב מנהיגי העולם כבר הכירו במשבר האקלים והתחייבו לנקוט צעדי חירום אופרטיביים כדי לצמצם פליטות גזי חממה ולקדם אנרגיות מתחדשות".

יום שישי, ה-28/4/17, 10:00- יציאה משדרות בן ציון, ת"א
לחתימה על אמנת האקלים הישראלית בעקבות הסכם פריז לחצו כאן.
לפרטים נוספים על כנסו לאירוע בפייסבוק

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס