ידיעה כתובה |

: אירוע זיכרון לטבח בדיר יאסין

מדינה נכתב על ידי

סיפורו של הכפר דיר יאסין הוא סיפור אחד מתוך עשרות מקרי טבח ואחד מתוך מאות כפרים שגורשו עם תחילת הנכבה. הכפר נכבש, חלק מתושביו נטבחו והשאר גורשו ב- 9 באפריל 1948. היום יתקיים בדיר יאסין אירוע זיכרון.

למרות שעברו 69 שנים מאז תחילת הנכבה ו- 50 שנה מאז כיבוש הגדה המערבית ועזה, רוב הפלסטינים עדיין חיים כפליטים בארצם, במדינות השכנות וברחבי העולם. מאז 1948, הנכבה הפלסטינית המתמשכת מוכחשת ומושתקת על ידי המדינה, מוסדותיה ורוב הציבור הישראלי-יהודי, אשר אינם מכירים בהשלכותיה מרחיקות הלכת: 6.3 מליון פלסטינים הינם פליטים כתוצאה מהנכבה של 1948; 1 מליון פלסטינים הינם פליטים כתוצאה ממלחמת 1967; 160,000 פלסטינים הינם עקוריים פנימיים בגדה המערבית ו-360,000 פלסטינים הינה עקורים פנימיים בתוך ישראל.

היום (9/4/2017) בשעה 16:00 יתקיים אירוע ביזמת עמותת זוכרות, ברחוב הראשי של דיר יאסין, כיום שכונת גבעת שאול בירושלים. לפרטי האירוע. האירוע יכלול תהלוכה ברחוב הראשי של דיר יאסין, נשיאת שלטים עם שמות הקורבנות, הסבר על ההתקפה והטבח, הקראת שמות קורבנות ליד בתי הכפר והקראת טקסטים רלוונטיים לאירוע.

צפו באירוע זכרון שנערך בדיר יאסין לפני שנתיים:

67 לדיר יאסין (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

בשבוע שעבר, ציינו יהודים ופלסטינים, במהלך סיור זיכרון, 67 שנים לפרשת דיר יאסין. מה שניראה כאן כישיבה תמימה של תנועת חב"ד היה עד לשנת 48 אחד משני בתי הספר של הכפר הפלסטיני דיר יאסין, היום - כפר שאול, שכונה ירושלמית. בדיר יאסין נטבחו על פי הערכות שונות, בין 80 ל-110 תושבים בהם נשים, ילדים ותינוקות ע"י אנשי הלח"י והאצ"ל. ע"פ התיעוד ההיסטורי, ההגנה הייתה מודעת לעומד להתרחש ואפשרה את המעשה. ראיון ברדיו כל השלום על הסיור בדיר יאסין.
הופק ע"י: | עלה ב: 15/04/2015

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס