ידיעה כתובה |

: ארדן רשום אותנו: אנו מחרימים את ההתנחלויות

מדינה נכתב על ידי

כאלף אישה ואיש כבר חתמו על עצומה שכותרתה "גלעד ארדן, תרשום: אנו מחרימים את ההתנחלויות". חותמי העצומה קוראים לשר לביטחון פנים גלעד ארדן לצרף אותם לרשימות השחורות שנודע כי הוא מארגן במשרדו ובהן מי שתומכים בחרם "נגד ישראל או אזור שבשליטתה".

נוסח העצומה: "אנו, הרוצים בטובתה של מדינת  ישראל, חרדים מההידרדרות לשלטון דיכוי והתעמרות במיעוטים ובמתנגדי מדיניות הממשלה. היום נודע על פעילותו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן להקמת מאגר נתונים של ישראלים הקוראים להחרמת ההתנחלויות. זאת, בנוסף להחלטת ממשלה לחסום את דרכם לישראל של תושבי חוץ שקראו להחרים התנחלויות.
ההתנחלויות הללו יוצרות מציאות של אפרטהייד, גורמות לדיכוי ולפגיעות מתמשכות בזכויות של הפלסטינים ומובילות לטיהורים אתניים. החלטה 2334 של מועצת הביטחון קוראת למדינות העולם להפריד בין ישראל ובין השטחים.
תשובתנו היא לקרוא לכל אדם הגון, בארץ ובחו"ל, להחרים את ההתנחלויות חרם טוטאלי – כלכלי, תרבותי ואקדמי – ונפעל כמיטב יכולתנו לשכנע בארץ ובעולם שחרם זה הכרחי כדי להציל את מדינת ישראל."

העצומה עלתה לאוויר ב-21 במרץ וצברה בתוך שבוע כ-1,000 חתימות.

אתמול (29/3) שלחו מארגני העצומה מכתב למשרדו של ארדן ובו כתבו:
"אנו ישראלים, שתומכים בחרם טוטאלי על ההתנחלויות. נודע לנו שהורית לאסוף נתונים על מי שתומכים בחרמות על ההתנחלויות (שהן לפי החוק "אזור בשליטת ישראל"). אנו רואים בהתנחלויות פגיעה חמורה במדינת ישראל ורואים לנכון להעביר לידיעתך את עמדתנו יחד עם רשימה של כ-1,000 מאיתנו שמבקשים להיות כלולים ברשימה.

חשוב לציין כי גם חברות בינלאומיות נהנות ומרוויחות מהכיבוש הישראלי. אחת מהן היא Airbnb, שעצומה בינלאומית קראה לה לחדול מלפרסם דירות מהתנחלויות באתרה. צפו בכתבה:

נופש בשטחים עם Airbnb (לדף הכתבה »)(Available in English, French)

איך משווקים תושבי ההתנחלויות יחידות דיור דרך airbnb לשוכרים פוטנציאליים מחו"ל? יצאנו לנסות ולהשכיר דירה לדוד שגר בקנדה. מה ענו המשכירים ומה הפלסטינים השכנים, מה תגובת מנכ"ל airbnb ומה תושבים פלסטינים אומרים לו בתגובה.
הופק ע"י: | עלה ב: 04/05/2016

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס