ידיעה כתובה |

: מחאה נגד פקקי התנועה בגבעתיים

סביבה נכתב על ידי

תושבי גבעתיים ופעילי סביבה ניצלו הבוקר (ב', 16/1/2017) את הזמן הממושך בפקקים כדי למחות כנגדם. התושבים, יחד עם פעילי סביבה מהארגונים "מגמה ירוקה", "15 דקות" ו"גבעתיים למען תחבורה ציבורית", הציעו כוס קפה לעוברים ושבים וגם לנהגים, כדי שיקשיבו להסבר שיוכל להוציא אותם מהבוץ ולחתום על עצומה שתשכנע את רן קוניק, ראש העיר, להצטרף לעשרות ערים שכבר עשו את הצעד הראשון בנסיון להתמודד עם עומס התנועה.
יעל שמר, ממובילי המאבק לקידום תחבורה ציבורית בעיר מטעם "מגמה ירוקה": "רוב התושבים, חבר'ה צעירים ומשפחות שמתמודדים, כמו כולם, עם בעיית יוקר המחייה, הפיתרון היעיל ביותר הוא לא עוד מקומות חנייה אלא עידוד שימוש בתחבורה ציבורית, הוספה של קווי אוטובוס, הגברת תדירות ההגעה, הוספת שבילי אופניים וקוים מהירים עד כניסת הרכבת הקלה, רק זה מה שיוציא אותנו מהפקקים האלה שאנחנו קמים אליהם כל בוקר וחוזרים אליהם כל ערב. משום מה רן קוניק, ראש העירייה סירב לאמץ את תוכנית "מהיר בעיר", שרוב ראשי ערי גוש דן חיבקו בשמחה".

givataim

המפגינים זכו לצפירות הזדהות, צרפו מאות תומכים לקריאה לשחרור העיר מהפקקים ולשליחת סמס לראש העיר לקידום הנושא ואימוץ התוכנית.
גבעתיים היא העיר ה-7 המזוהמת בישראל בתחום איכות האוויר. סקר שהוזמן על ידי עיריית גבעתיים קבע כי המכוניות הפרטיות הן מקור זיהום האוויר הראשי בעיר. מובילי המחאה מבקשים להזכיר כי ראש העיר חתם על האמנה לתחבורה בת קיימא ערב הבחירות לראשות העירייה ומדגישים כי הצטרפות לתוכנית "מהיר לעיר" של משרד התחבורה תשתיות התחבורה הציבורית ושבילי האופניים בכל גוש דן והיא במימון מלא של משרד התחבורה. על ראש העיר להקצות נת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית) ברחובות הראשיים, ויצמן וכצנלסון, בהתאם לתכנית של משרד התחבורה. כך אוטובוסים ייסעו בנתיב הכי מהיר ונוח, יאפשרו לתושבים להגיע לכל מקום במהירות ובלי פקקים, ויחסוך להם זמן וכסף רב.

מעל ל-300 תושבים כבר חתמו על הפנייה לראש העיר לאמץ את התוכנית, לפרטים נוספים וחתימה על העצומה, בלינק זה.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס