ידיעה כתובה |

: "הכיבוש הוא לא היהדות שלנו"

מדינה נכתב על ידי

מה ליהודי מארה"ב, ליהודיה מאיטליה, לפעילי ג'יי סטריט ולפעילות הקרן החדשה, חלקן בנות 21 האחרים בני 68? כולם הגיעו לארץ במסגרת שלחת ייחודית שחרטה על דגלה ש"הכיבוש הוא לא היהדות שלנו".

אתמול (10/07/16) נחתה בארץ משלחת ייחודית הכוללת 45 פעילים ופעילות משבע מדינות שונות, המגיעים מרקעים שונים, חברים בארגונים מגוונים ומתפרשים על פני טווח גילאים רחב (21-68). המשלחת היא פרי יוזמת ארגון Center for Jewish Nonviolence שפנה לפעילים ופעילות מרחבי העולם לאחר שקיבל קריאה לכך ממשפחות פלסטיניות החיות באזורים שונים בשטחים. הארגון קרא לפעילים להגיע ולעזור בעיבוד אדמות חקלאיות פלסטיניות אשר הגישה אליהן בעייתית או מוגבלת בגלל קירבתן להתנחלויות הישראליות.

על מנת לאפשר את קיום המשלחת ולממן את הוצאותיה, יצא האירגון בקמפיין מימון המונים שעד כה גייס 72% מסכום היעד. המוטו שהוביל את הקמפיין ושתחתיו גם התגייסו הפעילים למשימה, למרות הרקעים והאידיאולוגיות השונות מהן הם מגיעים, הוא "הכיבוש הוא לא היהדות שלנו". ואכן כחלק מהמשלחת, מנסים החברים בה להתמודד עם המפגש שבין יהדות מצד אחד והתנגדות לכיבוש מצד שני, כשאלו כמובן לא חייבים להמצא בסתירה האחד לשני, על אף שלעיתים, במיוחד נוכח האוויריה הפוליטית בארץ, נדמה שכן.

  • צפו בסרטון שהפיק הארגון לצורך גיוס ההמונים לפעילות המשלחת:

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס