ידיעה כתובה |

: הפליט המוכר הראשון מדארפור

חברה נכתב על ידי

מוטסים עלי, הנחשב לפעיל בולט ולאחד ממנהיגי קהילת הפליטים, הוכר כפליט. עלי: "אני מתכוון להשתמש במעמד שניתן לי כדי לקדם את שיפור המצב בחבל דארפור כדי שניתן יהיה לחזור אליו בבטחה."

מוטסים עלי הוא פעיל פוליטי מחבל דארפור בסודן. הוא עזב את הכפר שלו על מנת ללמוד גיאולוגיה באוניברסיטת אומדורמן. באוניברסיטה עלי החל בפעילות פוליטית למען חבל דארפור. הוא פעל בתנועה לשחרור סודן, לקח חלק במחאות לא אלימות ובהפצת מידע על יחס הרשויות לתושבי חבל דארפור ועל המצב בסודן.

  • צפו במוטסים עלי מדבר במפגש למידה בנושא פתרונות אפשריים למצוקה של מבקשי מקלט ושל תושבי דרום תל אביב כאחד:

אצלנו בחצר (לדף הכתבה »)

בשבת בבוקר, בגינה הציבורית של שכונת שפירא בדרום תל אביב, מתקיימים בדרך כלל טקסי אבלות של התושבים האפריקאים. בשבת האחרונה, הקדימו את באי הטקס תושבי השכונה הוותיקים, כדי לקיים במקום פיקניק במטרה להשיב את הגינה לידיהם. לאחרונה התקיים מפגש למידה שעסק בפתרונות האפשריים למצוקתם של מבקשי המקלט ושל תושבי דרום תל אביב כאחד. מהמפגש יצאה קריאה לפעילים: לסייע בארגון חוגי בית להגברת מודעות בקרב הציבור הישראלי לעולמם ולמצוקתם של מבקשי המקלט, להצטרף לביקור במתקן הכליאה "חולות", לעזור במילוי טפסי בקשות המקלט, או להצטרף למשמרות המחאה בהיכל נוקיה, משם נשלחים מבקשי המקלט ל"חולות".
הופק ע"י: | עלה ב: 19/02/2014

בשנת 2005, שרפו את כפרו של עלי מיליציות שנתמכות על ידי ממשלת סודן. עלי היה באוניברסיטה באותו זמן. הוריו ברחו למחנה פליטים בו הם שוהים גם היום. עלי נעצר ללא משפט מספר פעמים בעקבות הפעילות הפוליטית שלו, הוחזק בבידוד ועונה. הוא ברח מסודן אחרי מעצרו האחרון, הגיע לישראל בשנת 2009 ונכלא למספר חודשים.

לאחר בעיות שונות בהגשת בקשת המקלט, עלי נדרש להתייצב ב"חולות". הוא עבר שלוש עתירות מנהליות ושלושה ערעורים לבית המשפט העליון וריצה 14 חודשים במתקן "חולות". כעת המוקד לפליטים ולמהגרים מוסר כי מוטסים עלי הוכר כפליט הדארפורי הראשון בישראל, מכוח אמנת הפליטים.

עלי: "אני מודה למדינת ישראל שנתנה לי להיות כאן לאורך כל השנים ושקיבלה את בקשת המקלט שלי. אני מבטיח שישראל לא תתחרט על כך שנתנה לי מקלט ואני אתרום את חלקי למען החברה הישראלית וקהילת מבקשי המקלט בישראל. אני מתכוון להשתמש במעמד שניתן לי כדי לקדם את שיפור המצב בחבל דארפור כדי שניתן יהיה לחזור אליו בבטחה. אני קורא לממשלת ישראל ולמדינות העולם לפעול כדי לשים קץ לשפיכות הדמים בדארפור ובאזורים אחרים בסודן. כמובן, אמשיך לפעול למען קהילת הפליטים בישראל."

מוטסים עלי ועורך דינו אסף וייצן, צילום באדיבות המוקד לפליטים ולמהגרים.

מוטסים עלי ועורך דינו אסף וייצן, צילום באדיבות המוקד לפליטים ולמהגרים.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס