ידיעה כתובה |

: באושר ועושר ביחד ולחוד

חברה נכתב על ידי

ביום רביעי, 25.05.16, יתקיים כנס בנושא אחריות הורית בזמן זוגיות ופרידה.

גירושים הופכים פעמים רבות למלחמה. ובמלחמה כמו במלחמה, כל האמצעים נדמים ככשרים וגם הילדים יכולים להיפגע. השבוע יתקיים הכנס "באושר ועושר ביחד ולחוד". הכנס יעסוק בנושאים הקשורים לאחריות הורית במהלך הזוגיות וגם הפרידה. בין הנושאים המרכזיים יהיו מזונות וגם חזקת הגיל הרך.

הנושא של חזקת הגיל הרך הוא נושא בעייתי במציאות הישראלית. על פי חזקת הגיל הרך, עד גיל שש, ילדים להורים גרושים עוברים אוטומטית לאם. בנובמבר האחרון האופוזיציה הפילה את ההצעה לביטול חזקת הגיל הרך. בסופו של דבר יש לבטל את חזקת הגיל הרך. עם זאת, במציאות של אפליה כלפי נשים, ביטול החזקה מצטייר כשוויוני בעוד שבפועל הוא לדעתי היה מחזק את חוסר השוויון שכבר קיים בתהליך הגירושים. הנישואים והגירושים ברבנות מפלים נשים והורות פעמים רבות אינה שוויונית גם לפני הגירושים, האישה נתפשת מראש כמטפלת העיקרית.

נושא אקטואלי נוסף הנוגע לגירושים קשור לגישור. בשבוע שעבר פורסם כי החלו ליישם את התקנות של חוק חדש שיחייב זוגות להשתתף בפגישות גישור שמטרתן להגיע להסכם גירושין. ח"כ מרב מיכאלי, מיוזמות החוק, כתבה: "אחד מכל שלושה זוגות בישראל בוחרות או בוחרים להתגרש. אבל גירושין לא חייבים להיות מאבק משפטי מרעיל, מתיש ומרושש. זירת הגירושים בישראל הפכה להיות זירת קרב מדממת. זוגות נכנסים להתגוששות הזו, שעולה להם הון כסף, זמן, כאב לב ושברון לב לילדות ולילדים. לא רק הזוגות עצמם יוצאים ממנה בטראומה, הילדות והילדים נהרסים ממש."

את הכנס שיתקיים השבוע מארגנת ח"כ מרב מיכאלי וישתתפו בו בין היתר, שרת המשפטים, איילת שקד, והשרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל.

ההזמנה לכנס

ההזמנה לכנס

  כתבות ווידאו שחבל לפספס