ידיעה כתובה |

: כיכר השלום

חברה נכתב על ידי

חברות וחברי פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני יגיעו מחר לטיילת יפו על מנת לספר את סיפורם האישי ואת מה שהוביל אותם לבחירה בדרך של פיוס. מדובר ביוזמה של הפורום הנקראת "כיכר השלום".

במהלך תקופת הלחימה במבצע צוק איתן חברי הפורום הגיעו ערב ערב לרחבת הסנימטק בתל אביב. לאחר תקופת הלחימה האירוע עבר למתכונת חד שבועית.

רמי אלחנן אמר ב"כיכר השלום" במהלך צוק איתן: "הציבור, גם הישראלי וגם הפלסטיני נוטה להסתכל על המציאות דרך חור המנעול של הפיגוע האחרון והם לא עושים לעצמם חשבון של מה היה קודם ומה יהיה אחר כך במעגל הדמים האין סופי הזה שמתגלגל. ואנחנו לאסוננו השכלנו להתעלות מעל הכאב הנקודתי, ולהבין שאפשר לשנות, אפשר להתנהג אחרת וכדי לשנות צריך לדבר. אני לא חושב שלראש הממשלה יש אג'נדה כזאת, אם הייתה לו אג'נדה כזאת כבר ממזמן היה שלום. האג'נדה שלו היא להשתמש בשכול, במקרה הזה הפרטי שלו, וגם הרבה אנשים אחרים שלא בחרו בדרך שלנו, כדי לייצר שכול נוסף. אנחנו משתמשים בשכול שלנו כדי למנוע שכול נוסף, זה הבדל תהומי, מהותי, דרמטי בין שתי דרכים, בין שתי השקפות עולם. אני תמיד אומר שהרוצח של הבת שלי לא נולד רוצח, משהו הפך אותו להיות רוצח, משהו גרם לו לאבד את שפיות דעתו ולכעוס כל כך עד שהוא לא היה מסוגל לראות בילדה שלי שום דבר מאשר יהודיה שצריך להרוג אותה."

כיכר השלום (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

עם פרוץ מבצע "צוק איתן", פורום המשפחות השכולות פתחו אוהל הידברות ברחבת הסינמטק בתל אביב. בכל ערב הם מנהלים שיחות ופעילויות לקידום השלום והפיוס בין שני העמים. לראיון ברדיו כל השלום על כתבה זו וכתבות נוספות בנושא מבצע "צוק איתן"
הופק ע"י: | עלה ב: 15/07/2014

אחד המפגשים של כיכר השלום אירח את תנועת "נשים עושות שלום" שקמה במהלך המבצע בקיץ 2014. במהלך המפגש אמרה מיכל ברק מ"נשים עושות שלום": "שאלנו את עצמנו, מה זה העניין הזה? למה נשים? למה אנחנו מחפשות אחת את השנייה דווקא במצב הזה של הייאוש המאוד מאוד עמוק הזה? ואני חושבת שהתשובה היא, בין השאר, שהחיפוש הזה היה בדיוק ההפך מכל מה שהמלחמה המטורפת הזאת סימלה."

נשים עושות שלום ב"כיכר השלום" (לדף הכתבה »)

נשים עושות שלום, היא תנועת נשים שקמה במהלך קיץ 2014, בעקבות "צוק איתן", מתוך תסכולן של נשים ישראליות רבות לנוכח הקיפאון המדיני והיעדר נוכחותן של נשים בספרה הציבורית ורצונן של נשים לקום ולעשות. המפגש התקיים במסגרת "כיכר השלום" - מאהל בסינמטק תל אביב של פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני (28-9-2014).
הופק ע"י: | עלה ב: 01/10/2014

מחר, 25.03.16, חברי פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני יקיימו שוב דיאלוג פתוח על בחירה בשיח ובמאבק לא אלים: "חשוב להשמיע את הקול שלנו, אפשר אחרת. חייבים."

  כתבות ווידאו שחבל לפספס