ידיעה כתובה |

: מצב התעסוקה של הנשים העזתיות- עגום

חברה נכתב על ידי

לכבוד יום האישה השיק ארגון "בצלם" מספר סרטונים המשקפים את המצב העגום של התעסוקה של נשים ברצועת עזה, אשר מתמודדות לא רק עם אחוזי ההבטלה והעוני הגבוהים אלא גם מול התפיסה בה נשים ועבודתן נחשבים פחות.

הביקוש למקומות עבודה ברצועת עזה הוא עצום ושיעור האבטלה בה מגיע לכ-40%. הסיבה העיקרית לכך היא המצור שמטילה ישראל על הרצועה מזה למעלה מעשר שנים. לכבוד יום האישה יצאו צלמי ארגון "בצלם" לדבר עם שלוש נשים – נגרית, נפחית ועובדת בדוכן בשוק הירקות – שמנסות לשרוד בתנאים הכמעט בלתי אפשריים של הכלכלה העזתית ולפרנס את משפחותיהן. האתגר שאיתו נאלצות נשות עזה להתמודד הוא גדול במיוחד: הן נאלצות להתמודד לא רק עם המציאות העזתית שבה לצעירים רבים אין שום אפשרות למצוא עבודה, בוודאי לא כזו שתהלום את כישוריהם. הן נאלצות – בדומה לנשים ברחבי העולם – להתמודד גם עם מציאות שבה נשים נחשבות פחות, ושבה הן נאלצות לעבוד קשה יותר עבור שכר נמוך יותר.

  • צפו: "אני בת 53, עובדת בשוק, סוחבת ארגזים וממיינת. בסוף היום אני מקבלת ירקות במקום שכר. פעם בשבוע אני מקבלת קצת בשר מאחד הקצבים בשוק":

  • צפו:"לעבוד בנגרות כאישה זה לא מאוד מקובל בעזה, ובגלל שאני אישה גרושה, המעמד שלי פה לא פשוט ויש מכשולים חברתיים. אבל אני רוצה לפרנס את עצמי ואת אמא שלי והבת שלי":

  • צפו: "אני עובדת בנפחות עם בעלי ומוכרת את הכלים שאנחנו מכינים בשוק. העבודה שלנו מסוכנת, וגורמת לבעיות רפואיות, אבל זה כל מה שאנחנו יודעים לעשות":

  כתבות ווידאו שחבל לפספס