ידיעה כתובה |

: ילדות אסורה

חברה נכתב על ידי

"אמנסטי אינטרנשיונל ישראל" מקיימים כנס בנושא מעצרי ילדים בירושלים המזרחית, ביום שישי הקרוב, 19.02.16.

לסכסוכים אלימים יש השפעה מהותית על ילדים. התבגרות בצל של סכסוך מביאה פעמים רבות להשפעות נפשיות מהותיות, אך גם לחוסר ביטחון פיזי, ממשי. במזרח ירושלים נעצרים מדי שנה מאות ילדים פלסטינים, קטינים. אחד הגורמים לכך הוא המתיחות הרבה בעיר.

"חלקם (הקטינים שנעצרו) צריכים מעקב רפואי אחרי השחרור, יש להם בעיות הרטבה וסיוטים בלילה, נדודי שינה, וחרדות. חלק בוחרים להסתגר בעצמם ואצל כולם יש השפעה רעה על הלימודים שלהם בביה"ס. זה משפיע על ההורים יותר מאשר על הילדים, כי הם לא יכולים לעשות דבר כדי להגן על הילדים שלהם. והילדים מצפים מההורים להיות הכוח שמגן עליהם", אמרה סהר עאבסי בראיון לטלוויזיה החברתית.

מביה"ס לחדר המעצר (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

השליטה הישראלית בשטחים גובה מחיר גם מילדים ולא רק מהמבוגרים. במציאות של אלפי ילדים פלסטינים במזרח ירושלים, הם לא יודעים האם יחזרו הביתה בשלום לאחר משחק עם חבריהם בשכונה. בשנה החולפת נעצרו 350 ילדים רק בסילוואן. הגיל הולך ויורד, ילדים בגיל 6 או 10 נשלפים ממיטותיהם, או מדרכם לבית הספר לצורך חקירה או מסירת עדות וישנו מקרה של ילד בן 4 שהוזמן לחקירה במשטרה.
הופק ע"י: | עלה ב: 09/01/2014

ילדים בני שש או עשר נשלפים ממיטותיהם או מדרכם לבית הספר לצורך חקירה או מסירת עדות. ב"אמנסטי אינטרנשיונל ישראל" מדברים על עדויות על מעצרים אלימים בשעת לילה, חקירה ללא נוכחות הורים, מניעת מזון ומים מהעצירים ומעצר ממושך מבלי לקבל גישה לשירותי חינוך ורווחה. בארגון טוענים כי חוק הנוער הישראלי, המתקדם יחסית, המופעל כלפי קטין יהודי, פעמים רבות לא מיושם כאשר מדובר בנער פלסטיני.

סביונה רוטלוי, שופטת בדימוס ויו"ר הוועדה ליישום האמנה לזכויות הילד בחקיקה הישראלית, אמרה בראיון לטלוויזיה החברתית: "למעשה רוב העיקובים הללו נעשים כדי להפחיד את הילדים הללו או כדי לגרום להם לשתף פעולה." סהר עאבסי: "הם יוצרים את האויבים של עצמם על ידי המדיניות הזו." טענה עיקרית שעולה בציבור הישראלי היא ש"אין פרטנר" משום שהציבור הפלסטיני מחונך כבר מילדות לשנאה ולאלימות ולא לשלום. עד כמה משמעותי החלק שמדינת ישראל לוקחת בשיעורי השנאה הללו כאשר היא עוצרת ומחזיקה בתנאים קשים ילדים?

בכנס יוקרן הסרט "עדויות מבית המעצר". בין היתר, יעסקו במעצר ילדים מזוויות שונות הכוללות היבטים נפשיים , חברתיים ומשפטיים. ישתתפו בחלק זה עורכת הדין נסרין עליאן מהאגודה לזכויות האזרח בישראל, פרופ' צ'רלי גרינבאום מהאגודה הבינלאומית לזכויות הילד ורואן נאסר, דוקטורנטית בחוג לקרימינולוגיה. את הדיון ינחה הכתב בעיתון "הארץ", ניר חסון, העוסק בעבודתו בזוויות שונות על העיר ירושלים.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס