ידיעה כתובה |

: הבוקר- שביתות מורים בבתי הספר בגדה

חברה נכתב על ידי

המורים הפלסטינים שובתים במחאה על הסחבת במשא ומתן עם הרשויות ודורשים לשים סוף למשכורות העוני. הבוקר (14.02.2016) שובתים חלקית בתי ספר רבים ברחבי הגדה, בהמשך לצעדי המחאה והשביתות של איגוד המורים בשבוע האחרון.

בשבוע האחרון התארגנו שביתות והפגנות מול מבני משרד החינוך בערים שונות בגדה בדרישה לשיפור תנאים ושכר כמו גם בדרישה לקיים בחירות חדשות לראשות איגוד המורים.

באתר החדשות "מען" דווח כי המורים הפלסטינים בבתי הספר הציבוריים נאבקים בשתי חזיתות, האחת מול ממשלת הרשות המעסיקה אותם, והחזית השנייה היא נגד יו"ר איגוד המורים, אחמד סחוויל, אשר חתם עם משרד החינוך של הרשות הסכם שכר שלא מקובל על רוב מוחלט של המורים.

הפגנת מורים שובתים בגדה. (11.02.2016) קרדיט: maannews.net

הפגנת מורים שובתים בגדה. (11.02.2016) קרדיט: maannews.net

אחד המורים השובתים בשכם, בשאר דוואבשה, אמר ל"מען" ביום חמישי האחרון (11.02.2016) כי דרישות המורים כוללות:

1. צדק חברתי למורים- העלאה שמגיעה עד ל-90% ממשכורת הבסיס.

2. התפטרות אחמד סחוויל (יו"ר האיגוד) ובניית איגוד מורים חדש.

3. שינוי חוק הפנסיה של המורים.

כמו כן המורים דורשים להצמיד את העלאת השכר לעלייה המתמדת ביוקר המחייה ולשנות את השיטה של צבירת הוותק הנוכחית במקצוע.

לגבי הדרישה שאחמד סחוויל יתפטר הסביר דוואבשה כי: "אחמד סחוויל לא מייצג אותנו והממשלה צוחקת על המורים. מאז חתימת ההסכם (השכר) ב-2013 הממשלה לא יישמה אותו. ועכשיו סחוויל החליט לבטל את השביתה שהוכרזה היום תמורת הבטחת הממשלה להוסיף 20 שקלים למשכורת שלנו, זה בושה, סחוויל צריך להסתלק."

בשלט עם שטר ה-20 ש"ח: "ההישג ההיסטורי של סחוויל!" קרדיט: maannews.net

בשלט עם שטר ה-20 ש"ח: "ההישג ההיסטורי של סחוויל!"
קרדיט: maannews.net

משרד החינוך הפלסטיני קרא בתגובה לכל המורים לחזור מיד לעבודתם ואיים בצעדי ענישה פליליים וכספיים כנגד מי שישבות בניגוד להחלטת האיגוד. לדברי גורמים במשרד, הם לא יאפשרו לעשות "מניפולציות על חשבון ילדי פלסטין, ולסכן את ביטחונם ואת התהליך החינוכי", והוסיפו כי "מוזר  שהמורים החליטו לשבש את הלימודים דווקא לאחר שמשרד החינוך וראשות איגוד המורים הגיעו להישגים משמעותיים בנוגע למשכורותיהם ותנאי עבודתם."

עוד על הסכמי שכר שנחתמים מעל הראש של העובדים- יו"ר האיגוד מכריז "הסכם היסטורי" והעובדים מוחאים:

  כתבות ווידאו שחבל לפספס