ידיעה כתובה |

: מעילי סבל?

סביבה נכתב על ידי

מי שעברה היום ליד חלון הראווה בסניף של רשת "רנואר" בקניון עזריאלי בתל אביב ראתה פעילות בעמותת "אנונימוס" מכוסות בדם מלאכותי ופוך סינטטי. הפעילות התקיימה כמחאה נגד מכירה של מעילים המכילים נוצות אווז ברשת.  

לאחרונה חברת האופנה "רנואר" הוציאה פרסומת חדשה למעילים המכילים נוצות של אווזים. בפרסומת ניתן לראות נוצות לבנות ומבריקות נופלות בעדינות. פעילי זכויות בעלי חיים טוענים כי הנוצות נתלשו מבעלי חיים באכזריות ותוך גרימה של סבל וכאב רב ולא נחתו משמיים כמו שנראה בפרסומת. בימים האחרונים נשמעות קריאות לחרם על החברה בעקבות מכירת המעילים והפרסומת.

המחאה על מכירת המעילים מנוצות אווז החלה בפוסט שפרסמה "אנונימוס" בפייסבוק ביום שישי, 04.12.15, בצירוף תמונה של אווז שנוצותיו נתלשו. בפוסט נכתב: "מסע פרסום חדש של רשת רנואר מעודד רכישת מעילים ש"יוצרו" באכזריות איומה: מעל חמישים אווזים חיים נמרטים במהירות ובאלימות על מנת למלא מעיל פוך אחד. התשלום למורטים נקבע לפי מספר האווזים שהם מורטים, דבר שמעודד קצב תלישה רצחני וקריעות עור (ש"מטופלות" בתפירה גסה, כפי שרואים בתמונה, ללא הרדמה או אלחוש)." בעקבות הפוסט גולשות וגולשים הצטרפו לקריאה להחרים את החברה. אתמול, 07.12.15, רנואר הסירה את הפרסומת מעמוד הפייסבוק שלה.

"אנונימוס" כתבה למנכ"ל של "רנואר" בדרישה להוריד מהמדפים את מעילי הנוצות, המכונים בפי פעילות ופעילים "מעילי סבל". במכתב נאמר: "לפני מספר שנים, כאשר חשף תחקיר עיתונאי כי מוצרים הנמכרים ב"רנואר" כפרווה סינטטית למעשה מכילים שיירי פרווה אמיתית, הודעתם כי תורידו מהמדפים את אותם המוצרים. החרמת פרוות היא צעד חשוב ומבורך, ובדיוק כפי שאין שום הצדקה לפשוט את פרוותם של שועלים או מינקים בשביל גנדרנות, כך אין שום הצדקה למרוט את נוצותיהם של אווזים. אנו קוראים לכם להצטרף למגמה המתרחבת של אופנה ידידותית לבעלי-חיים."

היום, 08.12.15, פעילות של "אנונימוס" נכנסו לחנות של רשת "רנואר" בתל אביב כשעל גופן כתמי דם מלאכותי ופוך סינטטי, נעמדו בחלון הראווה והחזיקו שלטים עם הכתובות: "מעילי נוצות = מעילי סבל" ו"רנואר – הורידו את הסבל מהמדפים". הפעילות הסבירו לא\נשים שעברו במקום על הפגיעה באווזים בתעשיית הנוצות, וקראו להחרמת הרשת.

צילום: איתי אקנין, אנונימוס.

צילום: איתי אקנין, אנונימוס.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס