ידיעה כתובה |

: הפגנות מנוגדות של סטודנטים – "שוויון בנטל"

מדינה נכתב על ידי

אגודת הסטודנטים משביתה היום את הלימודים באוניברסיטת תל אביב בין השעות 11:45-13:00. הסיבה: מחאה על ביטול חוק ה"שוויון בנטל". בתגובה תתקיים הפגנת נגד מצומצמת בקריאה "אגודת הסטודנטים לא מייצגת אותנו". 

בעקבות השינויי שמסתמן שיהיה בחוק ה"שוויון בנטל" בתיקון 21 לחוק, אגודת הסטודנטים שלחה מייל לסטודנטים ובו הודיעה כי תתקיים היום, 18.11.15, שביתה במחאה. במהלך השביתה תתקיים הפגנה בדרישה כי החוק לא יבוטל. באתר אגודת הסטודנטים נכתב: "ביום ה' הקרוב צפוי להתבטל החוק לשוויון בנטל – סטודנטיות וסטודנטים הצטרפו אלינו למאבק למען השוויון בנטל- השבתת לימודים והפגנת ענק."

מתוך עמוד הפייסבוק של הפגנת הנגד.

מתוך עמוד הפייסבוק של הפגנת הנגד.

סטודנטיות וסטודנטים המתנגדים לשביתה טוענים כי כאשר בחרו את נציגיהן ונציגיהם באגודת הסטודנטים לא דובר על דעות פוליטיות אלא על הפעילות באוניברסיטה. עולה מכך השאלה, האם לאגודת הסטודנטים יש סמכות להחליט על שביתה פוליטית? אם השיקול הפוליטי לא היה חלק משמעותי בהליך הבחירות, אגודת הסטודנטים לא בהכרח משקפת את הדעות הפוליטיות של הסטודנטים שבחרו בה.

אוריה בר מאיר הגיב בעמוד הפייסבוק "אגודת הסטודנטים אוניבטסיטת ת"א" : "קרעתם אותי עם זה שההחלטה התקבלה בצורה דמוקרטית. נשבע שכשהצבעתי לנציגה שלי באגודה היא אמרה מה היא תעשה למען החוג ולא הציגה אג'נדה פוליטית. לא הייתה לי דרך לדעת איך תצביע הנציגה שלי כי לא בזה עסקו הבחירות. חוץ מזה, אם רק הייתם מארגנים הפגנה לא הייתי אומר מילה, אבל ברגע שאתם משביתים את הלימודים אתם כופים עליי להיות חלק ממחאה שאני לא מעוניין בה (ואני עושה מילואים ובתנאים לא רעים, תודה ששאלתם).
דמוקרטיה עאלק."

אם החלטת האגודה הייתה לארגן הפגנה בלבד, הדבר עדיין היה בעייתי אך סטודנטיות היו יכולות לבחור האם להוות חלק מההפגנה או לא. אך מכיוון שהלימודים יושבתו, הסטודנטים והסטודנטיות כולם יהפכו להיות חלק מהמחאה, גם אם יבחרו שלא להשתתף בהפגנה.
במחאה על השבתת הלימודים וההפגנה, צפוייה להתקיים הפגנת נגד מצומצמת תחת הכותרת: "מסרבות ומשתמטות מפגינות מול האגודה وقفة احتجاجية لرافضو التجنيد أمام النقا". מדובר במחאה שקטה נגד הגיוס בטענה ששוויון הוא קודם כל בזכויות. מארגנות ומארגני ההפגנה טוענים: "אגודת הסטודנטים לא מייצגת אותנו."
תיקון: כאשר שעת ההפגנה מקרבת, התקבלה הודעה מצוות האוניברסיטה כי הלימודים יתקיימו כסדרם אך לא יערך רישום נוכחות בשיעורים בזמן ההפגנה.
 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס