ידיעה כתובה |

: שני דייגים עזתים נפצעו מירי צה"ל הבוקר

מדינה נכתב על ידי

שני דייגים פלסטינים נפצעו הבוקר מירי ספינות חיל הים צפונית מערבית לעיר עזה, בחופי אזור "אל-סודאניה".

הדייגים נפצעו ככל הנראה מירי חי בעת שעסקו בדיג מול חופי הרצועה. נציג הדייגים נזאר עיאש אמר לסוכנות הידיעות "ספא" כי: "ספינות תותחים ירו לעבר הדייגים ללא הבחנה מה שהוביל לפציעתם של שניים מעובדי הצוות על סירת הדייגים. השניים הועברו לטיפול בבית החולים "שפאא" בעיר עזה."

320336C

דייגים פלסטינים ברצועת עזה נפגעים באופן שגרתי מתקיפות של חיל הים כבר שנים ארוכות. תקיפות שכוללות ירי, מעצר דייגים והחרמת סירות וציוד דיג. "הסכם אוסלו" התיר לדייגי עזה להפליג לטווח של 20 מייל ימי. בפועל הדייגים לא הורשו להרחיק מעבר ל-12 מייל. אלה קוצרו לשישה מייל אחרי שנת 2000, ומאז "עופרת יצוקה" הטווח המותר לדיג הוא רק שלושה מייל.

במים הרדודים יש פחות דגים, ורמת זיהום המים גבוהה יותר בגלל מי השופכין שנשפכים מהחוף מה שמגדיל את הסיכויים לדוג דגים מזוהמים. בנוסף לכך, רבות מהתקיפות של חיל הים נגד הדייגים הפלסטינים מבוצעות בתוך השטח המוסכם שמותר לדיג ולא מעבר לקו שלושת המיילים. בפועל ישראל מפרה את הסכמי הפסקת האש בינה לבין חמאס ומנהלת מלחמה יומיומית נגד הדייגים הפלסטינים. רמות האבטלה והעוני ברצועת עזה הן מהגבוהות בעולם, מדיניות התקיפות של הדייגים וצמצום שטחי הדיג רק מחריפות את מצוקת הפרנסה.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס