ידיעה כתובה |

: ביקורת על רפורמת האפרוחים בוועדת הכלכלה

סביבה נכתב על ידי

ועדת הכלכלה קיימה היום (27.10.2015) דיון ברפורמה בתעשיית בשר התרנגולים. חברי הוועדה מתחו ביקורת על הרפורמה, והצביעו על השלכותיה ההרסניות על בעלי החיים ועל החקלאות הישראלית. נציגי אנונימוס ותנו לחיות לחיות קראו לחברי הוועדה לבקר במשחטה תעשייתית לפני ההצבעה בסוגיה.

היום קיימה ועדת הכלכלה של הכנסת דיון ברפורמה בתעשיית בשר התרנגולים, שמקדם משרד האוצר במסגרת חוק ההסדרים. הרפורמה מציעה לבטל את התכנון הכמותי המווסת את "ייצור" האפרוחים במדגרות בהתאם לדרישות הצרכניות. חברי הכנסת דב חנין ואיציק שמולי הצביעו על השלכות הרפורמה על בעלי החיים: השמדת מיליוני אפרוחים "עודפים", שאין ביקוש לבשרם. נציגי החקלאים הזהירו מפני ההשלכות של הרפורמה על הפגיעה בחקלאות הישראלית, והציגו נתונים לפיהם הרפורמה לא תביא להוזלת מחירי העוף לצרכן, אלא להפך: היא תביא לפשיטת רגל של השחקנים הקטנים יותר בתעשייה, וכתוצאה מכך לריכוזיות שתסתיים בעליית מחירים.

צילום: אנונימוס לזכויות בעלי חיים

צילום: אנונימוס לזכויות בעלי חיים


אתמול (26.10.2015), נחשפו בחדשות ערוץ 10 צילומים של צוות החקירות בעמותת אנונימוס לזכויות בעלי-חיים, המתעדים את היום הראשון לחייהם של אפרוחים בתעשיית הבשר באחת המדגרות התעשייתיות הגדולות בישראל. האפרוחים מושלכים על פס המיון, חלקם נופלים לרצפה וגוססים ממושכות. אלו המסווגים כפצועים, "פגומים" או מאחרים לבקוע, מועברים למכונת השמדה שמועכת אותם בעודם בחיים. לעתים המכונה אינה פועלת, והאפרוחים נותרים לגסוס בפתח המתקן. האפרוחים שנמצאו מתאימים לשיווק נדחסים לארגזים צפופים, לעתים דורכים זה על זה בדרך ללולים התעשייתיים.

נציגי עמותות אנונימוס לזכויות בעלי-חיים ותנו לחיות לחיות הקרינו בדיון צילומים מהתחקיר, וקראו לחברי הוועדה לבקר במדגרה ובמשחטה תעשייתית לפני ההצבעה על הרפורמה, ולחזות בקרוב בהתעללות היומיומית באפרוחים בתעשיית הבשר. "הרפורמה תביא להרג מיותר של 20 מיליון אפרוחים בשנה – בעיני משרד האוצר אלו 'עודפי ייצור', אך אפרוח אינו מוצר מדף דומם, וזה אכזרי ומקומם לפגוע מיליוני אפרוחים שאין ביקוש צרכני לבשרם. רפורמות כלכליות צריכות לספור גם את בעלי החיים. רק אתמול ארגון הבריאות העולמי הזהיר מפני החומרים המסרטנים בבשר מעובד. רפורמות בתחום המזון צריכות לקחת בחשבון את ההשלכות על בעלי החיים, הסביבה ובריאות הציבור".

דורית אדלר, תזונאית קלינית מהפורום לתזונה בת-קיימא ומהמועצה לביטחון תזונתי, הדגישה כי התזונה המומלצת על-פי גופי התזונה המובילים בעולם היא תזונה ים תיכונית, הממעטת במוצרים מהחי ומבוססת בעיקרה על מזון מהצומח.

דיון נוסף ומכריע ברפורמה צפוי להתקיים ביום שני (2.11.2015) בשבוע הבא.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

לכתבה זו תגובה אחת באתר

  1. אנונימית 28 באוקטובר, 2015  בשעה 12:02

    הזדעזעתי ממה שראיתי, זו קארמה רעה מאוד למי שעושה זאת

  כתבות ווידאו שחבל לפספס