תמלול הכתבה: שמים גז

שמים גז
מגישה: ולמאבק תושבים נוסף. תושבי עמק חפר מנהלים מאבק עיקש בכוונות המדינה להקים סמוך לביתם, מתקן לזיקוק גז ממאגר ליוויתן. השבוע התקיימה ישיבה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה, כדי לדון בהתנגדויות התושבים, זאת לאחר שהוועדה הארצית לתכנון ובניה כבר אישרה את הקמת מתקני הזיקוק ביבשה.

חגי שילה: התכנית הזאת מאפשרת לטפל בגז בסמוך לבתים של תושבים של אנשים, כתוצאה מזה יהיה כניסה של חומרים מסוכנים ליבשה, שיכולים לדלוף למי התהום, הם יכולים להשפיע על איכות האוויר, הם חומרים נפיצים ומסוכנים שיכולים בהחלט לפגוע באופן ישיר כתוצאה מפיצוץ בבתים ואנשים יכולים להיהרג, זה לא צחוק.

מגישה: אכן עם גילוי מאגרי הגז בחופי ישראל, נפתח עידן חדש באספקת אנרגיה ירוקה, אך האופן שבו מואצים הליכי התכנון, כדי לספק את רצונם של היזמים להרוויח מהר הוא כמובן על חשבון הציבור.

חנה קופרמן: מה שהמדינה מנסה לקדם זה חלופה יבשתית שמחוברת עם מתקן ביבשה ומתקן מאוד מאוד קרוב בחופים.
אז המאבק שלנו בתוך הפורום הוא ממש להציל את חופי מדינת ישראל, כי בכל חלופה שהמדינה הציגה זה הרס טוטאלי של החופים. קיימת טכנולוגיה, אמינה, מוכחת שפועלת 40 שנה ויותר בעולם.

חגי שילה: החלופה היחידה והישימה, שיכולה לעבוד לאורך שנים היא חלופה של אסדה צפה בים, ליד הבאר והחלופה הזאתי נפסלה ואני חושב שזה כשל תכנוני של המתכננים.

חנה קופרמן: אם ראש מועצת עמק חפר, רני אידן, מהיום הראשון של המאבק זה מה שהיה דורש, זה מה שהיה, הייתה החלופה המרוחקת ולא היה שום איום על היבשה.

רני אידן: אין לנו ספק שהתכנית הזאתי היא שגויה מלמעלה ועד למטה, ואני מקווה שאנחנו נצליח לשכנע אותם שהתכנית שגויה. אנחנו הולכים כרגע לתהליך של התנגדויות, לאחר תהליך ההתנגדויות אנחנו נלך לבית המשפט, לוועדות שרים, עד שנצליח להסיר את רוע הגזירה.

מגישה: סוגיה נוספת בעניין הגז, היא הריכוזיות וחלוקת הזיכיונות וההטבות לתאגידי האנרגיה. השבוע פורסם כי המדינה הבטיחה הטבות בשווי 5 מיליארד שקלים לבעלי מאגר הגז תמר, גם הוא מקבוצת תשובה. אין ספק שנושא הגז צפוי להישאר על סדר היום בזמן הקרוב.

סוף תמלול הכתבה: שמים גז
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס