ידיעה כתובה |

: יום עיון לספר "השואה והנכבה"

תרבות נכתב על ידי

מחר (14/10/15) יתקיים יום עיון לרגל צאתו לאור של הספר "השואה והנכבה: זיכרון, זהות לאומית ושותפות יהודית ערבית" בעריכתם של בשיר בשיר ועמוס גולדברג.

הספר "השואה והנכבה" התחיל במפגש בין קבוצת אנשי חינוך יהודים ופלסטינים אזרחי ישראל, שנפגשה במהלך שנת 2008 לעיסוק משותף בשואה ובנכבה. חוויית המפגש סביב נושאים טעונים אלו הייתה מטלטלת מאוד עבור המשתתפים, ובעקבותיו הוחלט לנסות ולדון בסוגיה זו באופן אנליטי וביקורתי. בספר מכונסים מאמרים ומסות פרי עטם של חוקרים וחוקרות, סופרים והוגים יהודים ופלסטינים אשר עוסקים בדרכים שונות לזכור את השואה והנכבה יחד ולדון בהן במשותף, "לא משום שאלו אירועים זהים או אף דומים זה לזה, אלא משום ששניהם אירועים טראומטיים, מכונני זהות. הן הנכבה והן השואה עיצבו את גורלם ואת זהותם של שני העמים, אם כי כמובן בצורות שונות לחלוטין", כך נכתב בכריכה האחורית של הספר.

15-1657b

הכריכה האחורית של הספר

הכנס יפתח במושב ראשון בנושא: "השואה והנכבה: על טיבה של וו החיבור ועל הדקדוק הפנימי של הזיכרון הטראומטי". במושב ישתתפו מרזוק אלחלבי-עיתונאי, סופר, משורר ומבקר ספרות ותרבות, עמר אלע'בארי-עמותת זוכרות ואלמוג בהר-משורר, סופר ומבקר ספרות.

לאחר מכן יתקיים מושב שני בנושא: "האתיקה של זיכרונות השואה והנכבה: אופק של פיוס ושותפות יהודית ערבית?". ישתתפו במושב זה ד"ר יעל ברדה-האוניברסיטה העברית ירושלים, שירה קופפר-אוניברסיטת חיפה ועלא חליחל-סופר ומחזאי.

האירוע הוא יוזמה של עמותת "זוכרות" והוא יתקיים במשרדי העמותה שברחוב יצחק שדה 34 בתל אביב בין השעות 17:00-21:00.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס