ידיעה כתובה |

: סוכה קהילתית גאה בראשל"צ

חברה נכתב על ידי

בשנים האחרונות נראה כי העיר ראשון לציון עוברת שינוי ביחסה לקהילה הגאה. בניגוד לעיריות ומועצות רבות ברחבי הארץ שאינן מעודדות פעילויות של הקהילה הגאה בשטחיהן ולעיתים אף מונעות אותן, עיריית ראשל"צ ופעילי הקהילה הגאה בעיר דווקא מצליחים לשתף פעולה וליצור פרוייקטים מוצלחים יחדיו.

בחודש פברואר האחרון (2015) כחלק מקמפיין "עיר ללא אלימות", פעלה העירייה לפרסום מודעות עם סרטי גאווה. אחד מפעילי הקהילה הגאה בעיר, שימי שרון, שהגה את אחד הסלוגנים שפורסם כחלק מהקמפיין אמר בראיון לאתר מאקו גאווה: "קהילת הלהט"ב היא קהילה שסובלת לא רק מאפליה מתמשכת, אלא גם פעמים רבות מאלימות פיזית של ממש, הקמפיין… קורא לנהוג בסובלנות כלפי כל אדם, ולשמחתי עיריית ראשון לציון בחרה להשתמש בתמונת נושא הקוראת לסובלנות כלפי כולם – ובה דגש על הקהילה הגאה, ועל כן אני מודה לעירייה על הבחירה מקרב לב. אנו עדים לאחרונה לשינוי גדול מאוד שהעיר עוברת, ואני מבטיח שאמשיך לפעול על מנת להפוך את ראשון לציון לעיר מכילה יותר וסובלנית יותר למען כולנו. כי אלימות לא מבדילה בין אדם לאדם ובין דם לדם. אלימות – פוגעת בכולם".

shimi22_c

מתוך הקמפיין "עיר ללא אלימות" | צילום: עיריית ראשון לציון

 

בימים שלישי ורביעי הקרובים (29-30/9/15) תוקם בעיר סוכה המאורגנת ע"י נציגי הקהילה הגאה בעיר וע"י ארגונים שונים של הקהילה הלהטב"קית. בסוכה יתקיימו פעילויות שונות והקהל הרחב מוזמן להגיע אליה. גם אם הסוכה עצמה היא אינה הפתרון לאפליה ולשנאה כלפי הקהילה הגאה, ללא ספק הגדלת הניראות ומתן תחושת שייכות וקהילתיות לבני ובנות הקהילה הגאה בעיר כלשהי מלבד תל אביב, היא חשובה מאוד.

12042760_1650321611873949_3495497249818193487_n

הסוכה תוקם ליד באר המושבה בכניסה הצפון-מזרחית של גן העיר.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס