תמלול הכתבה: פועלות למען כבוד האדם של נשים

ניצן כהנא: ברגע שלאישה בזנות יש מחיר, לכל אחת מאיתנו יש לה איזשהו מחיר. אנחנו נתפסות בתור מי שאולי עולות יותר כדי לקבל מין מאיתנו.
את לא תוכלי באמת להתפס שווה בבית הנבחרים, אם בבית הנבחרים יושבים אנשים שמדי פעם משלמים על מין מנשים. הם תמיד יראו בך, איך אני אגיד את זה בשמם? זונה בפוטנציאל.
חופש העיסוק היא זכות יסוד מאוד מאוד חשובה, אבל גוברת עליה וחשובה ממנה היא הזכות לכבוד האדם. אנחנו קודם כל מבקשות לדבר על הזכות לכבודן של כל הנשים באשר הן נשים, ובוודאי הנשים בזנות.
הרי כמו שידענו כחברה להגיד – אנחנו לא רוצים שיהיה בינינו עבדות, ואנחנו לא רוצים שיהיה סחר באיברים כי אנחנו לא נאפשר לאנשים שמגיעים למצוקה, לאפשר את זה שיהיה למישהו משתלם לנצל אותם.
אנחנו אומרות – תניחו להן, בואו נדבר על הצרכנים. על מי שאוהבים לקרוא להם הזנאים. האנשים שמכניסים מעל מיליון שקל בשנה לתעשייה הזו וככה הופכים אותה לתעשייה משגשגת, משתלמת, לכזו שהסרסורים כל שנה שווה להם, משתלם להם, לדרדר עוד ועוד צעירות במצוקה לתוך הזנות.
משרד הרווחה יצא לסקר לאומי שעלו בו המון המון נתונים באמת עלת עשיית הזנות בישראל. הוא פורסם ב-2016. והנתון הכי חשוב שפורסם בו הוא ש-76% מהנשים בזנות בישראל לא היו רוצות להיות בזנות. הן מבקשות עזרה בהכשרה תעסוקתית, ולסגור חובות, הן מבקשות עזרה בשכר דירה.
אלו הנשים שאנחנו פועלות למען כבוד האדם שלהן ואנחנו פועלות למען כבוד האדם של כל אותן הנשים.
אז צריך להגיד שהמאבק בזנות הוא באמת בא לטפל בניצול העתיק בעולם, וצריך להגיד הניצול הזה יושב על המצוקות הכי גדולות בעולם. הוא יושב על באמת נפגעות תקיפה מינית, והוא יושב על נשים טרנסיות, והוא יושב על מצוקות שכשאין לך ברירה, הרי מי הולכת לזנות? מי מוכנה? מי שנמצאת באמת במלחמת אין ברירה.
אנחנו מבקשות להקים פה מערך לאומי מאוד דרמטי שיוכיח לנשים האלה שיש להן מחר אחר. גם לנשים הטרנסיות. צריך לעבור כאן הליך של חינוך ציבור מאוד דרמטי במדינת ישראל, צריך לנפץ פה הרבה מאוד מיתוסים בקשר לנשים האלה.
לנשים טרנסיות בישראל יכול להיות מחר אחר, לא יכול להיות שזאת הברירה היחידה שלהן. זו לא החברה שאני רוצה לחיות בה.
אנחנו צריכים להילחם על זה, אנחנו לא נרפה מזה. גם אחרי שהחוק יעבור, אנחנו במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות כנראה נאלץ להישאר פה עוד הרבה מאוד שנים וללוות אותו, ולראות שהתקציבים הנכונים ניתנים, והאנשים הנכונים שנותנים יד אמתית לצאת החוצה נמצאים שם, אחרת לא עשינו כלום.

סוף תמלול הכתבה: פועלות למען כבוד האדם של נשים

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס