ידיעה כתובה |

: עיד אל-אדחא בירושלים- מעצרים וחסימות דרכים

מדינה נכתב על ידי

במקביל למבצע מעצרים של חשודים ביידוי אבנים ובקבוקי תבערה, המשטרה והצבא חסמו את הכניסות למספר שכונות פלסטיניות במזרח ירושלים. באמצע החג, עשרות אלפים לא יכולים לצאת או להיכנס לשכונות עם רכב ולמעשה נצורים בשכונות.

על רקע המתיחות הגוברת בימים האחרונים בגדה המערבית בכלל ובירושלים בפרט, כוחות הבטחון ממשיכים בפעולות שונות של דיכוי והרתעה על מנת להשתלט על האירועים ולהקטין את התנגדות התושבים.

לפי הדיווח באתר החדשות arab48.com בלילה הקודם נעצרו עוד 13 פלסטינים במזרח ירושלים שחשודים בזריקת אבנים, מתוכם 9 קטינים. במקביל למבצע המעצרים בשכונות הפלסטיניות שבמסגרתו נעצרו יותר מ- 150 צעירים בשבועיים האחרונים, נחסמו בשני הלילות האחרונים הכניסות והיציאות של מספר שכונות, עם כניסת חג הקורבן המוסלמי. לפי הדיווח באתר החדשות "מען" נחסמו בקוביות בטון גדולות שלוש הכניסות הראשיות לשכונת צור באהר, שלוש הכניסות הראשיות של שכונת ג'בל מוכבר והכניסה הראשית לכפר עיסאוויה. בנוסף גם שתי הכניסות לשכונת סילוואן, הצמודה לעיר העתיקה, נסגרו במחסומי ברזל.

חסימת הכניסה לעיסאווייה. קרדיט:Qpress

עוד דווח באתר החדשות "מען" כי רבים התלוננו על סגירת השכונות בערב החג והסבירו שהפעולה תמנע מהם את חופש התנועה דווקא בימים אלו כאשר המשפחות נוסעות לעשות קניות לארוחות החג. סגירת השכונות גרמה בלבול רב, וכאשר משפחות שבילו את החג אצל קרוביהן בצפון ובדרום הארץ שמעו דיווחים על סגירת חלק מהשכונות, הן יצאו חזרה במהירות מחשש שהכניסות ייסגרו לפני שייחזרו לבתיהן.

חסימת הכניסות לשכונות היא אחת מהדרכים המוכרות של כוחות הביטחון הישראלים להפעיל ענישה קולקטיבית על תושבי השכונות שנערכו בהן הפגנות או שחלק מהצעירים בהן זרקו אבנים ובקבוקי תבערה אל עבר כוחות המשטרה והצבא. בנוסף לאכיפה מוגברת על עבירות תנועה, בנייה ורישוי עסקים גם סגירת שכונות וכליאת תושביהן הם נסיונות של הרשויות להפעיל לחץ על הפלסטינים לסגת מהתנגדות פעילה לדיכוי הלאומי.

לפני כחודש התקיימה בעיסאוויה הפגנה בנושא, לאחר שהכניסות לכפר נחסמו שוב לזמן ממושך.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס