תמלול הכתבה: הפגנה נגד מעצרי ילדים במזרח ירושלים

אמג'ד אל-שמי: לפני שבועיים עצרו עוד ילד בן 10. הוא ישב יצא מבית ספר ולקח שתיה, והוא שותה את השתייה. תפסו אותו ואמרו לו "אתמול אתה דחפת חייל" ולקחו אותו 4 שעות למעצר והוא חתם על ערבות של 10,000 שקל ואבא שלו שילם 5,000 שקלים עד ששחררו אותו.

קריאות מפגינות/ים: לגז וגומי ומכות אין מקום ליד כיתות!
לגז וגומי ומכות אין מקום ליד כיתות!

סהר ורדי: בא-טור ברחוב שבו נמצאים חלק מבתי הספר של השכונה, באופן קבוע מג"ב מגיעים בבוקר עומדים מחוץ לבתי הספר ובגדול מחכים שיקרה משהו. יוצרים איזושהי פרובוקציה בתקווה שאחד מהילדים יזרוק אבן, יגיד לעברם משהו שהם לא אוהבים ואז הם מתחילים לירות גז מדמיע, רימוני הלם כולל לתוך בתי ספר, היו כמה מקרים של אש חיה באוויר סביב בתי ספר. בגדול הם מחכים שיהיה להם איזשהו תירוץ להיכנס בתלמידים של בית הספר ולבצע מעצרים.

ברוך שלו: אתה לא יכול להעלים אלימות באלימות, אין כזה דבר גם המומחים לביטחון מודים בכך. אנחנו לא רוצים זריקות אבנים, אבל מדובר על מאות ילדים שנעצרים, חווים חוויות טראומטיות ונפלטים ממערכת החינוך. בסופו של דבר אלה שנפלטים ממערכת החינוך, הנזק הוא של כולנו וזה נזק בלתי הפיך.

קריאות מפגינות/ים: מזרח העיר צריכה כיתות – לא מג"ב וחקירות!
מזרח העיר צריכה כיתות – לא מג"ב וחקירות!

אמג'ד אל-שמי: ראש העירייה בא אלינו ובא מפקד מחוז ירושלים במשטרה והם הבטיחו שהם יפתרו את הבעיה הזאת, ואף אחד מהם לא ניסה לפתור את הבעיה.

קריאות מפגינות/ים: לא נשתוק ולא נסכים למעצר של ילדים!
לא נשתוק ולא נסכים למעצר של ילדים!

סהר ורדי: בגדול החוק בישראל לוקח מעצרים של קטינים באופן מאוד רציני ומנסה לשקם אותם. לעיתים מאוד רחוקות עוצרים אנשים ללילה במעצר בדרך כלל מנסים לחשוב על חלופות מעצר. במקרה של מזרח העיר אנחנו מדברים על מצב שונה לחלוטין, התשובה הראשונה זה מעצר, כולל הארכות מעצר של ילדים לאורך זמן הם מפסידים על זה כמובן לימודים בגרויות דברים מהסוג הזה. כשברור מאוד שהמטרה של מעצר ילדים במערב העיר זה שיקום של הילדים – והמטרה במזרח העיר זה ענישה של הילד.

אמג'ד אל-שמי: אצלנו לא חוקרים ילד בלי לווי של אף אחד. זה נותן פחד לילד ונותן עדות שקרית אפילו כדי לצאת משם.

ברוך שלו: אנחנו קוראים לראש העיר, שאנחנו יודעים שאכפת לו מהנושאים האלה, שכפי שהוא דרך אלף תקנים לשוטרים שידאג גם לרווחה וידרוש את הפרוייקט הזה של המעצר החלופי. לא יתכן שילדים קטנים יהיו בתנאים בלתי אפשריים בבתי כלא.

קריאות מפגינות/ים: דמוקרטיה לא בונים על כליאה של ילדים!
דמוקרטיה לא בונים על כליאה של ילדים!

סוף תמלול הכתבה: הפגנה נגד מעצרי ילדים במזרח ירושלים
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס