ידיעה כתובה |

: צעירים בבית לחם הפגינו נגד הרשות הפלסטינית

מדינה נכתב על ידי

המפגינים צעדו ממחנה הפליטים דהיישה לעבר בניין המשטרה בבית לחם וקראו להתפטרות מפקד המשטרה המקומי וכמו כן להתפטרות יו"ר הרשות אבו-מאזן. במהלך ההפגנה, שהתאגנה במחאה על הדיכוי הברוטאלי של המשטרה הפלסטינית, התפתחו עימותים אלימים שכללו ירי אש חיה ומספר פצועים.

ביום שישי האחרון (18.09.2015) כוחות הבטחון הפלסטינים הפעילו דיכוי קשה כלפי מפגינים פלסטינים, שהפגינו במחנה הפליטים אל-עזה (שבמחוז בית-לחם) בסולידריות עם תושבי מזרח ירושלים בעקבות האירועים האלימים בעיר, ובפרט במסגד אל-אקצא. סרטון שפורסם ברשתות החברתיות, שמראה מספר שוטרים מכים קשות את אחד הנערים המפגינים, הצית זעם רב שהתפרץ בסדרת אירועים, אחד מהם התרחש אתמול בלילה ברחובות העיר בית לחם.

                    סרטון התקיפה שהתרחשה ביום שישי (18.09.2015) אשר הופץ ברשתות החברתיות

באתר החדשות "arab 48" דווח אתמול שהרשות הפלסטינית הכריזה כי תפטר את השוטרים המכים ועוד מספר בכירים במשטרה שאחראים לתקרית האלימה ביום שישי. עם זאת, ההצהרה לא הובילה להרגעת הרוחות. לפי גורמים פלסטינים ועדי ראייה שסיפרו על ההפגנה אמש, העימותים האלימים החלו כשהמפגינים הגיעו למרכז משטרת בית לחם. המפגינים זרקו אבנים לעבר הבניין וכוחות הבטחון ירו אש חיה. מאוחר יותר הגיעו חמושים מצד המפגינים וירו באוויר. במהלך האירועים נפצעו מספר שוטרים והועברו לטיפול בבית החולים "אל-ג'מעיה אל-ערביה" בעיר. בנוסף, גורמי תקשורת פלסטינים דיווחו ששלושה עיתונאים, מחיסן עמארין, מעאז עמארנה ועטא מנאע נעצרו ע"י כוחות הבטחון בזמן סיקור ההפגנה.

יש לציין כי המשטרה הפלסטינית וכוחות הבטחון של הרשות מתנגשים לא פעם עם צעירים פלסטינים ברחבי הגדה, בעיקר בתקופות מתוחות כמו זו הנכחית. התנגשויות אלו והתיאום הבטחוני השותף שמקיימת הרשות עם צה"ל וכוחות הבטחון הישראלים מעוררים ביקורת רבה מצד חלקים נרחבים בחברה הפלסטינית אשר טוענים שהרשות משתפת פעולה עם הכיבוש הישראלי ומשתתפת באופן פעיל בדיכוי המחאות נגדו.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס