ידיעה כתובה |

: תגובת העותרים להצעה לשחרר את מוחמד עלאן

מדינה נכתב על ידי

תגובת העותרים להצעת המדינה לשחרר את שובת הרעב מוחמד עלאן בתנאי שיעזוב את הארץ ל- 4 שנים. בג"ץ הוציא צו על תנאי, בו נקבע כי יתקיים דיון נוסף בעתירה ביום רביעי הקרוב, ה- 19.8.15, בשעה 13:00.

ממגישי העתירה, עו"ד ג'מיל ח'טיב ומרכז עדאלה נמסר בתגובה כי "בית המשפט נתן למדינה הזדמנות לשקול מחדש ובהקדם את המשך המעצר המנהלי, שכן הוצאת צו על תנאי לכשעצמה מעידה שהעתירות צודקות, והמשך המעצר המנהלי בעייתי ביותר מבחינה משפטית".

על ההצעת המדינה הגיבו מסרו העותרים כי בכוונתם להודיע לבג"ץ שהם דוחים את הצעת המדינה. "ההצעה מעידה כי המעצר המנהלי הפך לעונש כבד וממושך, ללא משפט, אשר מתבסס על שיקולים זרים. אנו נטען בבית המשפט כי אפילו לפי ההיגיון של רשויות הביטחון שהרציונל מאחורי מעצר מנהלי הוא למנוע סכנה ביטחונית הנשקפת מהעציר מהמנהלי, יש לשחרר את מוחמד עלאן, שכן הוא לא יכול להוות כל סכנה במצבו הנוכחי. לכן מעצרו נהפך למעצר נקמתי, ענישתי וללא תכלית ראויה, וכל זאת מבלי להגיש כתב אישום נגדו."

רעבים לחופש (לדף הכתבה »)

ישראל של 2012 מחזיקה בבתי הכלא 250 עצירים מנהליים פלסטינים. העצירים מוחזקים במעצר לתקופות ארוכות מבלי שהוגש נגדם כתב אישום. אחד הכלים האפקטיביים שמצאו הפלסטינים להתמודד עם המעצרים המנהלים הממושכים הוא שביתת רעב.
הופק ע"י: | עלה ב: 30/08/2012

עוד נמסר מהעותרים כי "מדובר בתקדים מסוכן שבו רשויות הביטחון מנסות להשתמש בכלי המעצר המנהלי על מנת לאלץ תושבי הגדה לבחור בין מאסר ממושך ללא משפט או גירוש, דבר המנוגד לעקרונות המשפט הבינלאומי ההומאניטארי".

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס