ידיעה כתובה |

: גרינפיס חשפו דיון על הרחבת בז"ן

סביבה נכתב על ידי

בדיון על הרחבת בז"ן הבוקר בירושלים, לאחר שחילקו ז'יטונים לאות מחאה על ההימור בחיי תושבי חיפה, הוצאו פעילי "גרינפיס" מהדיון הסגור לתקשורת. לבושים בטוקסידו ובשמלות נוצצות, אמרו הפעילים לחברי המועצה: "אתם מהמרים על בריאות ילדינו והרווחים כולם למשפחת עופר". בדיון (אותו פרסמו גרינפיס בשידור חי) נכחו גם חברי-הכנסת תמר זנדברג (מרצ), זוהיר בהלול ועומר בר-לב (המחנה הציוני) וראש עיריית חיפה, יונה יהב. בכניסה לבניין, הוצבו שולחן פוקר ושולחן רולטה, כאשר פעילי גרינפיס, לבושים כדילרים, קראו לעצור את הקזינו של בז"ן.

unnamed

גרינפיס, צילום יונתן זינדל

 

בדיון היום יוכרע האם יתקבלו העררים שהוגשו נגד התכנית להרחבת מתחם בתי הזיקוק לנפט מפרץ חיפה (תכנית חפאג/1200/ב). מגרינפיס נמסר: "מצופה ממקבלי ההחלטות לשים סוף להימור על בריאותם של תושבי נפת חיפה. עוד ביקור של השר להגנת הסביבה באזור מוכה התחלואה ועוד הבטחות לריק מצד בז"ן לא יעזרו לתושבי חיפה. המשרדים להגנת הסביבה והבריאות לא יכולים להמשיך ללכת בלי ולהרגיש עם, ולאפשר לתכנית החמורה לעבור תוך הבטחה רפה להחמרת האכיפה, בטח ובטח לאור המחדל המתמשך שנחשף בדוח המבקר האחרון. בז"ן הוכיחה מעל לכל ספק כי לא ניתן לסמוך על מילתם, ואת זיהום האוויר החמור לא יכשיר גם עוד מבנה אונקולוגי חדש על שם משפחת עופר."

unnamed (1)

ח"כ זנדברג במפגן גרינפיס, צילום: יונתן זינדל

"במקום לסבסד נפט ואתרים פטרוכימיים מזהמים, על הממשלה להפסיק להמר ולפעול מיידית לקידום המאגר הטבעי הזמין ביותר, אנרגית שמש. רק מפנה אסטרטגי וחשיבה מחודשת יפחיתו את זיהום האוויר והתחלואה, יחסכו סכומי עתק למשק ויוזילו את חשבון החשמל של כל משק בית. אין מקום לשטיקים ולהימורים, הרחבת בתי-הזיקוק היא רווח נקי למשפחת עופר, בעוד אנרגיה סולארית היא רווח נקי לכלל הציבור".

עוד הוסיפו בגרינפיס: "זכותו של הציבור לדעת על ההחלטות הדרמטיות בנוגע לעתיד מחוז חיפה. לא ייתכן כי הדיון על שילוש בתי הזיקוק מתקיים בחדרי חדרים, סגור לתקשורת בניגוד מוחלט לאינטרס הציבורי. פעלנו להנגיש את המידע החשוב העוסק בחיים של כל אחד ואחת מאיתנו".

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס