ידיעה כתובה |

: מרכז עדאלה נגד מדיניות חברת "דר נופרים"

חברה נכתב על ידי

בית המשפט העליון ידון מחר, שני, 6.7.15, בעתירת מרכז עדאלה נגד מדיניותה של חברת "דר נופרים" שלא לשווק דירות לאזרחים הערבים במסגרת פרויקט של החברה בעפולה. מרכז עדאלה עתר בשם מוהנד ח'ורי, אשר ביקש לרכוש דירה בפרויקט, אולם נאמר לו ע"י נציגי החברה כי פרויקט זה אינו מיועד ל"אוכלוסייה מעורבת". בנוסף, נציגי החברה אמרו למר ח'ורי כי הפרויקט אינו מיועד ל"דוברי ערבית". הדיון מחר יתקיים בפני הרכב של שלושה שופטים: המשנה לנשיאה, השופט אליקים רובינשטיין, והשופטים יורם דנציגר וצבי זילברטל. את מרכז עדאלה ייצגו בדיון עו"ד חסן ג'בארין ועו"ד מאיסאנה מוראני.

nofarim

צילום מסך מתוך אתר החברה

 

מרכז עדאלה הגיש בתאריך 22.12.13 את העתירה, בדרישה לאפשר לעותר לרכוש דירה בפרוייקט. בעתירת עדאלה נטען כי "אין ספק כי הדרתו של העותר מפרויקט הדיור 'קדמת נופרים' שבעיר עפולה מהווה פגיעה בזכותו לכבוד, לשוויון ולאוטונומיה אישית…". עוד צוין בעתירה כי רשות מקרקעי ישראל, חייבת לקיים את עקרון השוויון גם בפעילותה בניהול אדמות שבבעלות קק"ל וכן מוטלת עליה החובה לפקח באופן הדוק ומעשי שחברת הבנייה איתה היא מתקשרת מקיימת את חובתה לשיווק את הדירות אשר נבנות על קרקעות אלה בשוויון, וללא כל אפלייה.

בנוסף, במסגרת העתירה הוגשה בקשה למתן צו ביניים אשר יורה לחברה לשריין לעותר דירת מגורים בפרויקט עד מתן החלטה בעתירה. בתאריך 13.01.14 הורה כב' השופט שהם לחברת הבנייה לשריין לעותר דירת מגורים בפרוייקט עד להכרעה בעתירה.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס