תמלול הכתבה: תכנון במקום נישול

מגישה: חוק פראוור שיוביל לנישול עשרות אלפי בדואים מאדמתם צפוי לעלות להצבעה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת.ארגוני החברה אזרחית המתנגדים לתכנית בשיתוף הבדואים התכנסו בראשית החודש כדי לדון במשמעות החוק ובדרכים להתנגד לו.

עטייה אלעאצםאחרי שהכין את התכנית הם פנו לבדואים. אמרו חבר'ה, יש לכם תכנית מוכנה.

רו"ח אלי עצמון: אני חושב שכל הסדר צריך להיות בנוי על איזושהי הסכמה מסוימת. אתה לא יכול לבנות הסדר שהוא 70% אכיפה ו-30% הסכמה. זה לא יעבוד. המשמעות היא לקחת את כל הבדואים בנגב ולהפוך אותם לאויבים, להילחם בהם בכלים כמו שנלחמים. זה אומר שכל יום להרוס ומשפטים.

מגישה: המתנגדים לתוכנית העלו גם פתרונות חלופיים, כגון תוכנית אב אלטרנטיבית ליישובים הלא מוכרים בנגב.

נילי ברוך: העקרונות המרכזיים של תכנית האב הם השוויון, ההכרה והרב-קיום, צדק חברתי, תכנון עבור הקהילות ועמן, על פי סטנדרטים מקצועיים, הכרה בכפרים במקום מושבם, התחשבות למעשה באורח החיים ובמבנה החברתי ובמערכות הקיימות והם אלה שמתווים את כיווני הפיתוח בכפרים, הפרדה בין הקרקע או הסדר הבעלות על הקרקע לזכויות התכנון, הגדרה של הכפר הבדואי בסוג יישוב ייחודי כמו הקיבוץ, המושב, הכפר הערבי, ושילוב של היישובים הבדואים, של הכפרים הלא-מוכרים, במטרופולין באר שבע וכינון של מרחב יהודי-ערבי משותף.

עטייה אלעאצם: אנחנו יש לנו באמת את הצדק שלנו, ואנחנו מאמינים בזכות שלנו על הקרקע שלנו בכפרים שלנו שאנחנו לא נוותר עליו בשום אופן ובשום פנים.

מגישה: נראה שהעיסוק הציבורי בסוגיית הישובים הלא מוכרים בנגב יכול להוות הזדמנות להתייחס אל תושבי הנגב הבדואים כאל אזרחים שווים במדינה דמוקרטית. כדי שזה יקרה נחוצים שיתוףהמבוסס על דיאלוג אמיתי ומעורבות של כלל הציבור.

 

סוף תמלול הכתבה: תכנון במקום נישול

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס