ידיעה כתובה |

: גל הריסות יוצא דופן במז' ירושלים ובגדה

מדינה נכתב על ידי

דווקא בתקופה רגישה זו, גל הריסות יוצא דופן במז' ירושלים ובגדה המערבית, על רקע אי-מתן היתרי בנייה לפלסטינים
ביומיים האחרונים נהרסו בתים ומבנים ב-5 כפרים ושכונות פלסטיניות, בשטח C ובמזרח ירושלים. ורק היום נוספו לכך הריסה של 5 בתים ו-9 מבנים חקלאיים בכפר הפלסטיני ג'יפטליק.
הבוקר, מדווחים פלסטינים מהכפר ג'יפטליק שבבקעת הירדן כי נהרסו בכפר 5 בתים ו-9 מבנים לחיות משק. אמש נהרסו מבנים בג'אבל מוכבר, בשועפט (בית אחד), בכפר ראס אל טין ליד רמאללה (בית אחד), ולפני יומיים התבצעו הריסות בעסאוויה, ובכפר דיראת אל רפעייה בדרום הר חברון הרסו 3 בתים ודיר.
הכפר דיראת אל רפעייה הוא אחד מהכפרים הפלסטינים שעתרו לבג"צ יחד עם רבנים למען זכויות האדם וארגונים נוספים על מנת להפסיק את מדיניות ההריסות ולהשיב את סמכויות התכנון האזרחיות לכפרים הפלסטינים בשטח C שבגדה. כיום הצבא הוא זה שאמור לתכנן לפלסטינים, ללא ייצוג לתושבים, והוא בעיקר לא מאשר היתרי בנייה וחונק את הפיתוח הפלסטיני. [למידע נוסף על העתירה – http://rhr.org.il/heb/2011/08/2859/].
רבנים למען זכויות האדם מביעים דאגה מהגל המאסיבי ויוצא הדופן הזה של הריסות בעת שעתירה לבג"צ על מדיניות [אי-]התכנון לפלסטינים עומדת ברקע. במיוחד בתקופה רגישה זו הריסה מאסיבית של בתים עלולה להוביל לזעם וייאוש גוברים, והיא פסולה מוסרית.
בנוסף, אתמול בבוקר אמור התקיים דיון בבית המשפט העליון בעתירה של שמונה משפחות נגד הריסת בתיהן בשכונת ג'מעה שבג'בל מוכבר. מדובר על כ-100 אנשים, רבים מהם ילדים קטנים, שעלולים לאבד את בתיהם.
במקביל לדיון בבית המשפט העליון, התקיים מחוץ לאולם הפגנה משותפת לתושבי ג'בל מוכבר וישראלים שיקראו להפסקת הריסות הבית והסדרת התכנון במזרח ירושלים.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס