ידיעה כתובה |

: הפגנה מול בית רה"מ ליישום המלצות אלאלוף

חברה נכתב על ידי

ב-7 באוקטובר בשעה 10:00 תתקיים הפגנת מאבק למען יישום המלצות ועדת אלאלוף למלחמה בעוני. המפגינים יתאספו בירושלים מול בית ראש הממשלה, על-מנת למחות על כך שלמרות שהמלצותיה של הועדה פורסמו כבר לפני שלושה חודשים, טרם התקיים על כך דיון בכנסת. מארגני ההפגנה טוענים גם שהמלצות הועדה היו מינוריות לעומת הצרכים האמיתיים, ולאור תקציב 2015, ממשלת ישראל משתמשת במלחמת צוק איתן כתירוץ כדי להתחמק מיישום המלצות אלאלוף.

צפו בכתבה שהפקנו בנושא ועדת אלאלוף והמלצותיה בנושא דיור:

הסופרטנקר למלחמה בעוני (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

שמונה מיליארד שקלים, זה הסכום שהמליצה ועדת אלאלוף להקצות לטיפול בעוני ובעיקר בסיוע בדיור והגדלת הקצבאות, מה שעשוי לצמצם את היקף העוני בעשרה אחוזים תוך חמש שנים. בינתיים נדמה כי שיקום כלכלי וצבאי בעקבות "צוק איתן", ידחקו את יישום ההמלצות. את המחיר ישלמו כמובן בעיקר עניי ישראל, כפי שאמרה לנו אחת המרואיינות לכתבה: "ביטחון זה לא רק מצב ביטחוני-מדיני, זה מצב בטחוני כלכלי, וזה כבר מתחיל להיות מצב ביטחוני-תזונתי, בסיסי, לילדים שאין להם, אין להם חוגים ואין להם בית ספר כמו שצריך. איך אפשר לחיות ככה? זה לא רווחה כלכלית, זה לא ביטחון כלכלי. הילד מפחד שמחר יעיפו אותו מהבית כי אין לנו איך לשלם שכירות, חבר'ה, תתעוררו, תתעוררו...!" ראיון ברדיו כל השלום על כתבה זו.
הופק ע"י: | עלה ב: 12/08/2014

ועדת אלאלוף מונתה בידי שר הרווחה מאיר כהן, כדי להמליץ לממשלה על תכנית למלחמה בעוני, לאור העובדה כי מדינת ישראל מובילה את דירוגי ה-OECD בכמות האזרחים העניים. דו"ח ועדת העוני הוגש לממשלה כבר 23 ביוני ובו חברי הוועדה המליצו להתחיל ליישם את הדו"ח במלואו בשנת 2015. הוועדה הציגה תוכנית להקטנת העוני בישראל ב–40% בתוך עשר שנים.

תקציב 2015 אשר הוצג על-ידי שר האוצר אינו מאפשר לממש את רוב מסקנות ועדת העוני. שר הרווחה, מאיר כהן, התחייב באוגוסט להביא את דו"ח הוועדה לאישור הממשלה בספטמבר, אך הדו"ח עדיין לא נדון בממשלה. המצב התקציבי הנוכחי נובע מתוספות התקציב למערכת הביטחון ומתוכנית מע"מ 0% .
"שר האוצר יאיר לפיד חושב שהוא שר האוצר רק של מעמד הביניים ולא מפנים שהוא שר האוצר של כל אזרחי ישראל", כך נכתב בעמוד הפייסבוק של האירוע.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס