ידיעה כתובה |

: מי אחראי למשבר המים בירושלים המזרחית?

מדינה נכתב על ידי

כבר ארבעה חודשים ירושלים המזרחית סובלת מבעיות באספקת המים. תאגיד הגיחון מאשים את רשות המים ואת משרד התשתיות ועיריית ירושלים מתנערת מאחריות. אז מי אחראי לכך? וחשוב מזה, מי ייקח אחריות על תיקון המצב?

במסגרת עתירה לבג"ץ בדרישה לפתור את משבר המים בשכונות ירושלים המזרחית שמעבר לחומה, מסרו רשות המים, משרד התשתיות, חברת הגיחון ועיריית ירושלים, עדכונים באשר לצעדים שננקטו עד כה לפתרון המשבר. עיריית ירושלים: "אין לנו שליטה ממשית בנושא המים שבתחומנו".

מייבשים את אל-קודס (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

מאות אלפי תושבים במזרח ירושלים חיים ללא אספקת מים שוטפת וללא תשתיות ביוב נאותות ונאלצים לשלם אלפי שקלים בחודש בכדי לקנות מכליות מים. שכיניהם בעיר המערבית, דווקא נהנים מאספקה והקצאת מים ללא הגבלה.
הופק ע"י: | עלה ב: 06/08/2013

פולו-אפ גיחון (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

סמנכ"ל קשרי לקוחות של גיחון, תאגיד המים של ירושלים, מגיב לכתבה "מייבשים את אל-קודס" בה העלו התושבים טענות על מחסור בקווי ביוב ועל אי חיבורם לתשתית המים, דבר המאלץ אותם לרכוש מים ממכליות ולאגור אותם על הגג.
הופק ע"י: | עלה ב: 04/09/2013

בהודעה שהעביר תאגיד הגיחון לבג"ץ, נמתחה ביקורת חריפה על רשות המים ומשרד התשתיות, בטענה שלא מסרו תשובות הנוגעות לקידום פתרון לבעיה. בתגובת הגיחון נמסר גם כי מזה למעלה משנתיים האוצר ורשות המים דנים בשאלה מהיכן יימצא המימון לעבודות התשתית הנחוצות, בהיקף שמוערך בגיחון בכ-189.5 מיליון ₪.

בהודעה מטעם עיריית ירושלים, נמסר כי אינה אחראית לאספקת המים לתושבי העיר ואין לה כל סמכות בעניין וכי "במצב החוקי הקיים, אין לה למעשה יכולת שליטה ממשית בנושא המים בתחומה". בתגובת העירייה אף מצוין כי האפשרות למתן טיפול יומיומי ושוטף בצרכי התושבים (בשכונות שמעבר לחומה) מוגבלת מאד.

בהודעות מטעם רשות המים ומשרד התשתיות נמסר כי התקיימו מספר ישיבות ופגישות במטרה "לנסות לגבש פתרונות לבעיה, מההיבט התכנוני, ההנדסי, המשפטי, הכספי ומההיבט הביטחוני. הם ביקשו 90 ימים נוספים להמשך הדיונים.

לדברי עו"ד קרן צפריר מהאגודה לזכויות האזרח, שהגישה את העתירה, "מצער לראות שרק כמה שבועות אחרי חגיגות 'איחוד' ירושלים, עיריית ירושלים כלל אינה מסתירה את ההתנערות הגורפת שלה מתושבי השכונות הירושלמיות שמעבר לחומת ההפרדה. רק לפני כחודש, ראינו כיצד ראש העירייה נזעק לחמ"ל הגיחון, בעקבות תקלה שפגעה באספקת המים בעיר. בשכונות שמעבר לחומה, הבעיה קיימת כבר ארבעה חודשים, ונראה שלאף גורם ממשלתי לא דחוף לפתור אותה".

לדברי ג'מיל סנדוקה, יו"ר ועד שכונת ראס חמיס ואחד העותרים, "החיים הפכו בלתי נסבלים בחודשים האחרונים. מצוקת המים מגבילה את היכולת שלנו להתרחץ, לעשות כביסה, דברים הכי בסיסיים. אם זה היה קורה במערב העיר, כבר היתה קמה ועדת חקירה. אנחנו כבר לא עומדים בזה."

מאחורי המכלים השחורים (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

מי מאתנו שמגיעים לשטחים, נחשפים למכלי מים שחורים על הגגות, המבדילים בין ישובים פלסטינים להתנחלויות. גם הגגות בכפר אל-מעסרה, שאת סיפור מאבקו הבאנו במהדורות קודמות, מכוסים באותם מכלים. על מצוקת המים שמסתתרת מאחורי המכלים השחורים בכתבה הבאה.
הופק ע"י: | עלה ב: 04/09/2013

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס