דעה על סדר היום |

עוד יום, עוד רצח, אונס וזיכוי מטרידנים

חברה נכתב על ידי

רצח של אישה ע"י בן זוגה, אב שכלא, אנס והכניס להריון את ביתו החורגת ומפכ"ל משטרה שלא משעה קצין שחשוד בהטרדות מיניות- זאת תמצית כותרות החדשות מהיממה האחרונה.

גברים אלימים, גברים בעמדות כוח, גברים מזכים, גברים רוצחים, גברים אונסים- גברים מחליטים. מהתבוננות קצרה בכותרות החדשות, ברור להפליא שגם בעידן בו גברים ממהרים לטעון כי פמיניסטיות משוגעות השתלטו על התקשורת- הכוח (וניצולו לרעה) נשאר עדיין בידיהם.

הפטריארכיה כאן ולמי שלרגע היה נדמה לה שיכולה לשכוח ממנה, כותרות החדשות מהיממה האחרונה לא השאירו אפשרות בריחה. אמש (20/03/16) פורסם בYNET כי תושב אשדוד בן 50 נעצר בחשד שבמשך 15 שנה אנס את בתו החורגת, שאף נולד לה ילד ממנו. בתלונה שהגישה במשטרה חשפה האישה, כיום בת 31, כי אביה החורג אנס אותה וביצע בה מעשים מגונים מגיל 11 ועד גיל 26.

Clipboard01

הכותרת מתוך YNET

ובזמן שהחשוד במקרה המזעזע הזה לפחות נעצר, רב-ניצב רוני אלשיך, מפכ"ל המשטרה, החליט שלא להשעות קצין בדרגת ניצב-משנה, שהואשם בהטרדה מינית. בכתב האישום שהוגש בדצמבר נגד הקצין הבכיר, נטען כי הוא הטריד מינית אישה שסייע לה בגיוס בנה למשטרה לפני כארבע שנים. לפי כתב האישום, הקצין הזמין כמה פעמים את האישה לתחנה וביקש לבוא אליה לביתה תוך כדי אמירות בעלות אופי מיני, אולם היא סירבה לבקשותיו. למרות החשדות, בחר אלשיך שלא להשעות את הקצין עד לתום ההליכים המשפטיים.

Clipboard01

הכותרת מתוך YNET

אבל הזוועות שבכותרות מהיממה האחרונה לא נגמרו בידיעות המקוממות האלה. אתמול נמצאו גם גופותיהם של גבר ואישה בביתם ביישוב בשפלה. מי שמצאה את הגופות הייתה הבת, בת ה-17, שחזרה מבית הספר וגילתה את הוריה ללא רוח חיים. למרות שהוטל צו איסור פרסום על הפרשה, על פי החשד, אבי המשפחה רצח את האם ולאחר מכן התאבד.

2

הכותרת מתוך נענע10

"מדובר במשפחה נורמטיבית", אמר חבר המשפחה ובמשפט אחד תמצת את התפישה המעוותת הזאת של תרבות האונס. תפישה לפיה יש "בני טובים" שלא אונסים ורק בנות "שרמוטות" נאנסות. תפישה לפיה רצח ואלימות במשפחה- שגם הם לגמרי חלק מאותה נורמה אלימה שלפיה נשים פשוט שוות פחות- הם נחלת המשפחות הפחות נורמטיביות.

העניין הוא שבדיוק כשם שכל אישה מוטרדת מינית ונשים נאנסות ללא קשר למוצאן, מעמדן, לבושן או התנהגותן, כך גם רצח של נשים ע"י גברים מתרחש בכל שכבות החברה, גם ב"משפחות נורמטיביות". הנורמה בחברה שלנו היא זאת שמעוותת לכן אין מקומות שחפים מהרעה החולה הזו.

  • צפו: ביום המאבק באלימות כלפי נשים השתתפו מאות נשים וגברים בצעדה ועצרת ברחובות תל אביב בקריאה למיגור האלימות כלפי נשים:

מבקשות סליחה בשם החברה (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

"יום יבוא ולא נואשם בפשע שבוצע בנו, יום יבוא ולא ישאלו אותנו מה לבשת יום יבוא ויהיה טעם ללכת למשטרה". ביום המאבק באלימות כלפי נשים השתתפו מאות נשים וגברים בצעדה ועצרת ברחובות תל אביב בקריאה למיגור האלימות כלפי נשים.
הופק ע"י: | עלה ב: 26/11/2015

  כתבות ווידאו שחבל לפספס