דעה על סדר היום |

הפגנות סופ"ש בשטחים

מדינה נכתב על ידי

השבוע ציינו בהפגנות בשטחים את יום האהבה, תמונות של ילדים אוחזים בלבבות בנבי סאלח ורימוני גז עם פרחים בבילעין. בקדום לא היו לבבות, רק מאבק עיקש כמו בכל שבוע ושני פצועים – אחד מהם קשה. בעזה התקיימו השבוע הפגנות באזור החיץ ליד ג'בליה, שם דווח על 17 פצועים. ולמרות הסרטון שפרסם הצבא השבוע, בטענה שהצבא מאפשר הפגנות בשטחים, גם השבוע, כמו בכל שבוע, ירו החיילים על המפגינים, בלי קשר לכמות הלבבות והפרחים.

בנבי סאלח יצאה צעדה ממרכז הכפר לעבר האדמות המופקעות, הקריאות היו ברוח חג האהבה, והצהרות אהבה לפלסטין, והבטחה להמשיך ולהיאבק למענה נגד הכיבוש "שמונע אהבה, צדק והומניות" להגדרתם. ההפגנה הותקפה בכמויות גדולות של גז וכדורי מתכת מצופי גומי, ועשרות נפצעו משאיפת גז כולל ילדים רבים שהשתתפו בצעדה. החיילים הכריזו על אדמות הכפר המופקעות "שטח צבאי סגור" וירו בפלסטינים שניסו להיכנס לאזור בעוד הם מאפשרים למתנחלים מההתנחלות חלמיש לעבור ב"שטח הצבאי הסגור" בחופשיות. בהודעה שהוציאו הפעילים בכפר נאמר: "הוועדה העממית בכפר מתנגדת בנחישות לכיבוש הציוני של אדמותינו, ומתנגדת לכל הסכם שלא יכיר בזכויות הפלסטינים, כולל זכות השיבה. אנו מבקשים מכל הפלסטינים לא לקבל את הנורמליזציה של הסטטוס קוו ולהמשיך במאבק למען אדמתנו האהובה."

NEBI

"יום האהבה" בנבי סאלח 14-2-2014
צילום: Tamimi Press

במעסרה יצאה ההפגנה הקטנה לעבר האדמות המופקעות של הכפר, בסולידריות עם הכפרים הפלסטינים האחרים שאדמותיהם הופקעו, ובמחאה על הפגנה הגדולה של המתנחלים באזור E1 ביום רביעי. עם הגעת הצעדה לכניסה לכפר היא נתקלה בכוחות צבא שמנעו את הגישה לאדמות.

massara

אל- מעסרה 14-2-2014
צילום Al- Masara Press

גם בבילעין צעדו עם פרחים לכבוד "יום האהבה" :

vbilin

"יום האהבה" בילעין 14-2-2014
צילום הית'ם אל חטיב.

המפגינים צעדו לעבר חומת ההפרדה, הצבא ירה כמויות גדולות של גז, וכן נעשה שימוש בכדורי מתכת מצופי גומי. לאחר ההפגנה נטעו תושבי הכפר עצים בסמוך לחומת ההפרדה בשטח שהוחזר להם לאחר מאבק משפטי ארוך בבג"צ.

bilin

בילעין 14-2-2014
צילום הית'ם אל חטיב.

בכפר קדום צעדו המפגינים לעבר הכביש שמחבר בין הכפר לעיר המחוז שכם, הכביש נסגר בהוראת הצבא לפני 11 שנה בעקבות התרחבות ההתנחלות קדומים על אדמות קדום. כוחות גדולים של צבא מלווים בג'יפים צבאים ובולדוזרים פלשו לכפר וירו כמויות גדולות מאוד של גז וכדורי מתכת מצופי גומי. לפי עדי ראיה הצבא ירה רימוני גז בכיוונון ישיר לעבר המפגינים בצורה שמסכנת חיים ומנוגדת להוראות הצבא, וכן ירו לעבר בתים בתוך הכפר. כתוצאה מהירי נפגעו עשרות משאיפת גז בקרב המפגינים וכן בקרב התושבים שלא השתתפו בהפגנה ונפגעו כתוצאה מהירי לעבר בתי הכפר. שניים נפצעו מפגיעה ישירה. עבדל ראחים אשתווי, 41, שנורה בצווארו ומצבו קשה, ואווס עבדלראזק, 22, שנורה ברגלו. בשבת נורתה נערה בת 18 מהכפר ברגלה.

צילום: Odai Qaddomi

מעזה מגיעים אלינו דיווחים קשים על ירי מאסיבי של גז ואש חיה על מפגינים לא חמושים שניסו לצעוד לעבר אזור החיץ בצפון הרצועה. במען מדווחים על 13 פצועים מאש חיה, וארבעה שנפצעו מפגיעה ישירה של רימוני גז, אחד מהפצועים היה במצב קריטי. ביום חמישי נהרג מאש הצבא סולימן מנסור, 26,  וחברו נפצע. כנראה ששני הגברים אספו חצץ קרוב לחומה. למרות סכנת החיים שבכניסה לאזור החיץ רבים מהפלסטינים בעזה נאלצים להיכנס אליו בחיפושיהם אחר פרנסה.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס