יום ראשון   27-09-2020
דעה על סדר היום |

פוש-אפ

חברה נכתב על ידי

בשבוע האחרון יצאה חברת האופנה 'קסטרו' בקמפיין חדש המקדם את מכנסי הג'ינס פוש-אפ בכיכובה של גל גדות. כמעט בלתי-אפשרי לפספס את הפרסומים במסגרת הקמפיין, בשלטי החוצות, בשלטים המעטרים את תחנות האוטובוסים, בפרסומות באינטרנט, וכמובן בטלוויזיה.

המוצר המדובר הוא מכנס ג'ינס שכביכול מרים ומבליט את ישבנה של האישה הלובשת אותו. על מנת להמחיש את מופלאותו של הג'ינס, בפרסומת גל גדות מנענעת את ישבנה במשך כעשרים שניות. יש לתהות כיצד מישהו ב'קסטרו' חושב שזה בסדר וראוי לפרסם כך מוצר. הרי עוד מוצר שייעודו להרים ולהבליט איברי מין נשיים הוא חזיית פוש-אפ. האם יהיה זה מתקבל על הדעת לשדר בטלוויזיה פרסומת לחזיית פוש-אפ, בה נשים מנענעות את החזה שלהן? או שזה כבר ייחשב לבוטה מדי? אם כן, למה זה בסדר לשים את גל גדות שתנענע את הישבן שלה? זה פחות מיני או בוטה?

קמפיין ג'ינס פוש-אפ של 'קסטרו'. צילום מסך מאתר 'קסטרו'.

קמפיין ג'ינס פוש-אפ של 'קסטרו'. צילום מסך מאתר 'קסטרו'.

בראיון לאתר 'מאקו', אמרה גל גדות: "הפרסומת באה למכור ג'ינס בצורה מצחיקה, משעשעת, בקטע פאן וקצבי. לא צריך כל הזמן לחפש דברים". ובכן, לא צריך לחפש את מה שנמצא לנו מול העיניים, בכל מקום שאליו אנו הולכים – פורנוגרפיה. קמפיין הפרסום הזה של 'קסטרו' הוא ביטוי לתרבות הפורנו וההחפצה כלפי נשים שרווחת בחברה שלנו, גם אם גל גדות חושבת שזה "פאן".

למזלם של הירושלמים, קמפיין הפרסום הזה לא "קופץ" להם בכל פינה במרחב הציבורי, בזכות האוכלוסייה החרדית שלא נותנת לדברים כאלה לעבור בקרבתה. השאלה שצריכה להישאל היא מדוע בקרב האוכלוסייה החילונית "הליברלית" ו"הנאורה", פרסומות כאלו המקדמות החפצה וביזוי נשים, יכולות לעבור?

  כתבות ווידאו שחבל לפספס