ידיעה כתובה |

: קיצוץ באספקת הדלק לעזה

מדינה נכתב על ידי

לאחרונה הודיעה ישראל על קיצוץ באספקת הדלק שהיא מאפשרת להעביר לצורך הפעלת תחנת הכוח היחידה ברצועת עזה. לפי החלטת ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, ישראל תמנע הכנסה של מחצית מהכמות הנדרשת לתחנה עד להודעה חדשה.
ארגון גישה הוציא פנייה בהולה לראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, למתאם פעולות הממשלה בשטחים כמיל אבו רוקון, וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ובה קריאה לביטול הצמצום באספקת הדלק לאלתר נוכח הפגיעה ההומניטרית המכוונת והחמורה באוכלוסייה האזרחית ברצועה, המהווה מעשה אסור של ענישה קולקטיבית.
לפי מקורות בחברה לחלוקת חשמל ברצועה, להחלטה של ישראל השלכות ישירות על אספקת החשמל לתושבים. אם תמשיך ישראל להגביל את כניסת הדלק, אחת משלוש הטורבינות בתחנת הכוח תושבת, והתחנה תוכל לייצר רק כ-40 מגה וואט. האספקה לתושבים עלולה לרדת ל-4 שעות חשמל רצופות בלבד כבר הערב, או לכל היותר מחר בבוקר.
מחסור כרוני בחשמל
לפני שהתקבלה ההחלטה על הקיצוץ, אספקת החשמל לתושבים נעה בין 6-8 שעות ביום, שלאחריהן לפחות 8 שעות נתק. ברצועה מחסור חמור וכרוני באספקת חשמל, שבהם תלויים שירותי החירום, מוסדות הבריאות והתעשייה, משקי הבית והתשתיות, החסרות ממילא. מחסור בחשמל לא מאפשר לתושבים לאחסן מוצרי מזון במקרר, להפעיל אמצעים לקירור הבתים בחום הכבד של אוגוסט, ולטפל כראוי בחולים ומרותקים הזקוקים לתרופות הזקוקות לקירור או למכשור רפואי. הדלק שנכנס לרצועה מאז אוקטובר 2018 הוא חלק מתרומה של ממשלת קטאר, ומשמש להפעלה של שלוש מארבע הטורבינות שבתחנת הכוח.
בגישה מדגישים כי ירי בלתי מובחן לעבר ריכוזי אוכלוסייה מנוגד לחוק הבינלאומי ואין לו הצדקה, אך העיקרון לפיו אזרחים הם מטרה אסורה לפגיעה או לענישה מחייב את שני הצדדים והגבלת כניסת הדלק לעזה פוגעת באוכלוסייה אזרחית.
ישראל בוחרת שוב לנקוט בצעד אכזרי ובלתי חוקי של ענישה קולקטיבית, ומצמצמת במכוון אספקה של מצרך הומניטרי, במטרה מוצהרת לפגוע בכלל האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. להחלטה לעצור את הדלק לתחנת הכוח אין כל קשר לביטחון תושבי ישראל, והיא מעשה פסול. גישה קוראת לגורמי הממשל בישראל לבטל מיד את ההחלטה ולאפשר הכנסה סדירה ומלאה של דלק לרצועה.

צילום: אימאן מוחמד מתוך האתר של גישה

 

 

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס