ידיעה כתובה |

: עצרת מחאה על רצח נורה אבו סולב

חברה נכתב על ידי

בעקבות הירצחה של נורה אבו סולב תיערך ע"י נשים אקטיביסטיות וארגונים חברתיים עצרת מחאה בצומת שוקת בסמוך למשטרת העיירות היום (13/8/2018) בשעה 15:00.

נורה אבו סולב, גרושה בת 36 ואם ל-7, נורתה למוות לפנות בוקר יום ראשון (12/08/2018) בכניסה לביתה בכפר ח'שם זנה בפזורה הבדואית.
קיים חשד כי הרצח בוצע על רקע מגדרי, עקב היותה אישה. נורה אבו סולב דיווחה על אלימות במשפחה ומצוקתה הייתה מוכרת לרשויות. נורה אבו סולב היא אחת מתוך שמונה הנשים מהמגזר הערבי שנרצחו השנה. בשיחה עם הטלוויזיה החברתית אמרה היום עו"ד אינסאף אבו שארב כי "נורה התלוננה מספר פעמים. הגרוש שלה מרצה עונש לאחר שתקף אותה בעבר ובכל זאת כשלו מערכות המדינה להגן עליה. זה מקרה שהיה אפשר למנוע. אין מעקב אחרי ציר הזמן של ההתלוננות. ההפגנה היום באה כדי להשמיע אמירה מגנה, אמירה נגד המשטרה והחברה, לגנות את הרוצחים. רוצחים עדיין מסתובבים חופשי. אנחנו דורשות לעצור את השתיקה. השתיקה מהווה אור ירוק"

כמו כן, הוסיפה עו"ד אבו שארב, בנוגע להבדל בין רצח נשים יהודיות וערביות כי "אם הרצח היה של אישה יהודיה היינו רואים את זה בחדשות ובעיתונים הרבה יותר, היינו רואים את כל השלבים של ההתלוננות. זה היה נוגע בכולנו. אנחנו אפילו לא מצליחים לקבל תמונה שלה, יש חיים מלאים שנקטעו. אנחנו יודעים ממקרים קודמים שיש יד קלה בנוגע לחיי הנשים הבדואיות. חיי הנשים הבדואיות לא שווים במדינה".

צפו בסיקור עצרת מחאה ומיצג נגד רצח נשים, שנערכה לפני כשנה, לאחר שבוע בו נרצחו ארבע נשים:

דם אחיותינו אינו הפקר (לדף הכתבה »)(Available in English)

"חיי נשים הפקר ודמן מותר, ומישהו צריך להתעורר ולשלם מחיר על אזלת היד הזאת". מתחילת 2017 נרצחו 17 נשים על רקע מגדרי, מתוכן 4 בשבוע החולף. מאות השתתפו בהפגנות בשישה מוקדים ברחבי הארץ בקריאה: דם נשים אינו הפקר. בהפגנה בכיכר הבימה בתל אביב נערך מיצג מטלטל על האדישות כלפי רצח נשים.
הופק ע"י: | עלה ב: 18/06/2017

  כתבות ווידאו שחבל לפספס