ידיעה כתובה |

: נסיון שר החקלאות להמשיך את המשלוחים החיים

סביבה נכתב על ידי

שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) הגיש ערעור נגד החלטתה של ועדת השרים לחקיקה, הקובעת שהממשלה תומכת בהצעת החוק להפסקה של המשלוחים החיים, כאשר המשך החקיקה ייעשה בתיאום בין משרדי הממשלה הרלוונטיים.

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), מוביל הצעת החוק, מסר בתגובה לערעור של ח"כ אורי אריאל: "ראש הממשלה וועדת השרים אמרו את דברם והביעו תמיכה חד-משמעית בהצעת החוק ערכית וחשובה זו. זה מצער ומקומם שדווקא השר הממונה על הגנת בעלי החיים מנסה לטרפד מהלך שיכול למנוע סבל קשה ממאות אלפי בעלי-חיים בשנה. הגיעה העת לעצור את הצער הרב אותו בעלי החיים חווים בדרך ארצה לקראת שחיטתם, ובכוונתי לפעול בנחישות על מנת להשלים את הליך החקיקה".

עמותות זכויות בעלי החיים אנונימוס ותנו לחיות לחיות, אשר סייעו בניסוח הצעת החוק, מסרו: "השר אורי אריאל, הממונה על חוק צער בעלי-חיים, יוצא מגדרו כדי להגן על התעללות מחרידה בהם, ופועל בשירות התאגידים המרוויחים מההתעללות. השר אריאל בחר בעמדה שהיא לא רק נגד בעלי החיים אלא גם נגד הציבור ונגד ראש הממשלה. שישים רבנים ולמעלה ממאתיים משפטנים יצאו כנגד המשלוחים, ולפי סקר שהתפרסם לאחרונה 86% מהציבור מתנגד להם. 28 ח"כים – כמעט מכל סיעה – הצטרפו להצעות החוק להפסקת המשלוחים. אנו מברכים שוב את ראש הממשלה על תמיכתו בהצעת החוק ומחויבותו להגנת בעלי החיים, ומקווים שהוא יתערב בדחיפות על מנת שהצעת החוק החשוב הזו לא תטורפד".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם את עמדתו: "אישרנו בועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק לעצירת המשלוחים החיים לישראל. חובה לעשות תיקון אמיתי לצער הגדול הזה שנגרם לבעלי החיים." גם רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, הביעה את תמיכתה בהחלטת השרים: ״אני מברכת על אישור הצעת החוק ההומני והמוסרי להפסקת המשלוחים החיים של בעלי חיים לישראל. אין שום יצור חי שמגיע לו לסבול סבל נוראי שכזה ולנו כחברה אסור להשלים עם המצב הקיים״.

הצעת חוק זו, קוראת לקבוע הגבלות על ייבוא עגלים וכבשים במשלוחים החיים מאוסטרליה ואירופה, ושמה כמטרה להפסיק עם משלוחים אלו בתוך שלוש שנים. ההצעה קובעת כי ב-2019 המכסה לא תעלה על 75% ממספר בעלי החיים שיובאו ב-2017, ובשנתיים הבאות תצטמצם בשיעור ניכר, שייקבע ע"י שר החקלאות בהתאם להתפתחויות בשוק.

צפו בכתבה על המצעד להפסקת המשלוחים החיים-

מצעד בעלי החיים הגדול בהיסטוריה! (לדף הכתבה »)(Available in Ehglish)

בילדות שלנו חיות היו החברות הכי טובות שלנו, באיזה שהוא שלב הפכנו להיות האויבים הכי גדולים שלהם. אז מה גורם לנו לאכול בעלי חיים מבלי להרגיש ייסורי מצפון? לאלפי האנשים שצעדו במצעד בעלי החיים בת"א התשובה ברורה: חינוך ויצירת תודעה משובשת. הקשיבו ליהלי, בת 8, שמסבירה שבגן מלמדים שהפרה חיה ברפת ולא בטבע. האם ילדים שיודעים שהשניצל שלהם בא מהתרנגולת באמת יפסיקו לאכול אותו? המצעד התקיים ביום שבת ה-9/9/2017, ונערך בו מיצג חי גדול שהציג צורת כף רגל של כלב שיצרו המשתתפים.
הופק ע"י: | עלה ב: 19/09/2017

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס