ידיעה כתובה |

: לאפשר את קיום מצעד הגאווה הראשון בכפר סבא

חברה נכתב על ידי

שלוש חניכות ושני מדריכים בארגון הנוער הגאה "איגי" בכפר סבא, האגודה לזכויות האזרח והאגוד למען הלהט"ב, עתרו ביום ראשון, 27.5.2018, לבג"ץ נגד משטרת מחוז השרון. בעתירה הם דורשים מהמשטרה שתאפשר את קיום מצעד הגאווה הראשון בעיר בלי להמשיך להערים קשיים על המארגנים, שהם בני נוער, חניכים באיגי, שעושים את הכל בהתנדבות.

המצעד בכפ"ס הוא יוזמה של כ-50 נערות ונערים להט"ביים, חניכים באיגי – ארגון הנוער הגאה. את ההחלטה לקיים את המצעד לראשונה בעירם קיבלו הצעירים לאחר שאחד מחניכי הקבוצה, צעיר טרנסנג'דר, הותקף בעת שעשה את דרכו בחזרה ממועדון, רק בגלל היותו טרנסג'נדר. באמצעות המצעד מבקשים הצעירות והצעירים להקנות לעצמם ולקהילה הגאה בעיר תחושת ביטחון ושייכות במרחב הציבורי ולהוכיח שלא צריך "להגר" לת"א בשביל לצאת מהארון ולנהל בגאווה אורח חיים להט"בי.

כשפנו החניכים למשטרה בבקשה לקבל אישור למצעד הגאווה, דרשה המשטרה מבני הנוער להציב על חשבונם גידור בגובה 2 מטר לאורך מסלול המצעד, וכלי רכב כבד (אוטובוס או משאית) שיחסמו את הצמתים הנושקים לציר התהלוכה. העלות לכל זה עומדת על קרוב ל-24 אלף ש"ח. העותרים הדגישו בעתירה, כי התנאים שמציבה המשטרה מהווים מעמסה כספית בלתי סבירה, ופוגעים שלא כדין בזכותם של בני הנוער לחופש הביטוי והמחאה. האחריות להבטיח את שלומם של המשתתפים במצעד ואת זכותם לחופש הביטוי מוטלת על המשטרה, ועליה לשאת בכל ההוצאות הכרוכות בסידורי האבטחה הנדרשים, ולא להטילן על המפגינים.

מאיה חגי, אחת העותרות, תלמידת י"ב וחניכה ב"איגי": "המצעד חשוב לי כי אני יודעת שיש נוער בגיל חטיבה שנמצא בארון. עצם זה שהוא רואה שברחוב הראשי יש מצעד גאווה זה מחזק את הביטחון שלו. אני רוצה לחיות בעיר שאפשר לשים דגל גאווה ברחוב. לא יכול להיות שלא יהיה לנו מקום בטוח רק בתל אביב".

חן אריאלי, יו"ר האגודה למען הלהט"ב: "העובדה שמשטרת כפר סבא עומדת בסירובה לאפשר את קיומו של מצעד הגאווה בעיר בתנאים סבירים ומאלצת אותנו לעתור היא תעודת עניות לרשויות החוק ולמשרד לביטחון פנים. אני מצפה מהשר ארדן להתערב ולהורות למשטרת כפר סבא לנקוט בכל האמצעים שיאפשרו את קיום המצעד".

היום בצהריים (29.5.2018) הודיעה משטרת ישראל שבכוונתה לחזור בה מעמדתה הראשונית ולקחת על עצמה את הוצאות האבטחה במצעד בכפר סבא.

צפו במחאת הקהילה הגאה לקראת קיום מצעד גאווה ראשון בבאר שבע:

עוד נצעד בגאווה בבאר שבע (לדף הכתבה »)

בעוד בערים רבות ברחבי הארץ מתקיימים מדי שנה מצעדי גאווה, עיריית באר שבע, בשיתוף המשטרה, מתנגדת באופן קבוע לקיום מצעד ברחובות העיר. השנה החליטו פעילות ופעילים גאים מהעיר לצאת למאבק על מנת לקיים לראשונה מצעד גאווה של ממש בבאר שבע. גם לאחר עתירה בנושא לבג"ץ, הפעילות סירבו להתפשר על תוואי המצעד ולהעבירו לרחובות צדדים ועל כן החליטו לקיים הפגנה המונית מול העריית וקראו: "בכל שכונה, בכל רחוב- מותר גם לנו לאהוב".
הופק ע"י: | עלה ב: 18/07/2016

  כתבות ווידאו שחבל לפספס